|
کدخبر: 234746

دستگیری اعضاد باند صیغه یابی / ترفندشان چه یود؟

اعضای باند صیغه‌یابی که هزاران نفر را در کشور تلکه کرده بودند در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

حوادث دستگیری اعضاد باند صیغه یابی / ترفندشان چه یود؟

از طریق کانال تلگرامی با زن جوان آشنا شده بود. چند روزی بصورت مجازی با او ارتباط داشت و قرار بود تا همدیگر را در یکی ازبوستان‌های مشهد ببینند. در این مدت در واتس آپ برای هم پیام صوتی ارسال می کردند و مرد جوان یک دل نه صددل عاشق زنی شده بود که تنها یک تصویر از او داشت.

زن گفته بود که برای از سر گرفتن این ارتباط باید هزینه گروه را بپردازد و مرد جوان که از عشق نادیده‌اش کور و کر شده بود، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان حق عضویت در گروه دوست یابی به یک شماره کارت واریز کرد.

واریز وجه نقد همانا و از دسترس خارج شدن همسر رویاهای مرد جوان هم همان. چند روزی از او خبری نشد و مرد بخت برگشته اما مصرانه در جست وجوی همسر آینده اش بود. از هر طریق که به ذهنش می رسید، از تماس با شماره ناشناس گرفته تا ارسال پیام های مستمر به زن جوان، همه را امتحان کرده بود اما نه پاسخی دریافت کرد و نه توانست با او ارتباط برقرار کند.

کم کم برایش مسجل شد که این یک بازی بوده و او هم فریب خورده است. برای همین به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی رفت و علیه زنی جوان که تنها یک تصویر از او دیده بود، شکایت کرد. اگرچه تحقیقات این پرونده آغاز شده بود اما مرد جوان مانده بود و عواطفی که از سوی زنی شیاد به بازی گرفته شده بود.

باند صیغه یابی در مشهد لو رفتند

از طریق یکی از دوستانش عضو کانال دوست یابی شده بود. مدیر کانال افرادی را معرفی می کرد که همگی برای ازدواج موقت اعلام آمادگی کرده بودند. مرد جوان با دیدن تصویر یکی از مخاطبان از طریق فضای مجازی با او ارتباط گرفت و بعد هم برای پرداخت حق عضویت یک میلیون تومان را به شماره کارتی که مدیر کانال برایش فرستاده بود، واریز کرد.

چند روز از پرداخت هزینه یک میلیون تومانی گذشت اما خبری از سوژه مورد نظر و تماسش با مرد جوان نشد. برای جویا شدن علت تأخیر در تماس فرد مورد نظر به ادمین کانال دوست یابی پیام داد که متوجه شد او را از کانال حذف کرده اند.

اگرچه فهمیده بود که طعمه شیادی گروهی مجرم قرار گرفته است اما رویی نداشت تا نزد پلیس برود و دادخواهی کند. دلش را به دریا زد و برای پس گرفتن پولش به پلیس فتای مشهد رفت و علیه ادمین کانال موصوف به دوست یابی اعلام شکایت کرد.

سرقت تصاویر دختران جوان

اعلام چند فقره گزارش کلاهبرداری با ترفند صیغه و همسر یابی از چند شهروند مشهدی، پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی را بر آن داشت تا موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند. کانال مورد نظر که دنبال کنندگان زیادی داشت مورد بررسی های کارشناسان فضای مجازی پلیس قرار گرفت.

آنچه از فعالیت این کانال برداشت می شد، بیانگر این حقیقت بود که هیچ کدام از تصاویر منتشر شده در این شبکه اجتماعی به عنوان سوژه ازدواج و صیغه ماهیت حقیقی ندارند و گردانندگان این کانال آن ها را از صفحات خصوصی صاحبان تصاویر، سرقت کرده اند. شواهد و ادله موجود نیز مهر تأییدی بر این فرضیه بود که گردانندگان این کانال تلگرامی با شگردی متقلبانه طعمه های خود را تلکه می کنند.

فعالیت شبکه ای کلاهبرداری در کشور

رصد مأموران پلیس سرانجام نتیجه داد و رد یکی از گردانندگان این کانال تلگرامی موصوف به دوست یابی در منطقه توس مشهد زده شد. مجریان قانون پس از هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و این فرد را به همراه همدستش در یک خانه مسکونی دستگیر کردند.

دستگیری دو جوان کم سن و سال که اهل شهرستان تربت جام بودند، نشان از این حقیقت داشت که آن ها به صورت شبکه ای فعالیت دارند و نه تنها چند شهروند مشهدی که افراد بسیاری را در کشور تلکه کرده اند.

تحقیقات بعدی ضابطان قضایی در پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی، حقیقت دیگری از این پرونده را روشن کرد. سرنخی که نشان از این داشت ۹ جوان دیگر که از همشهریان دو متهم دستگیر شده هستند، در یک خانه تیمی فعالیت مجرمانه خود را طرح ریزی و اجرا می کنند.

تک پلیس به خانه تیمی شیادان سریالی

روز گذشته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مأموران ما به محض دریافت سرنخی از ۹عضو این شبکه کلاهبرداری عملیات خود را با هماهنگی قضایی آغاز و این افراد را در بولوار شاهنامه شناسایی و دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده از ۱۶ تا ۲۴ سال سن دارند که همگی بزه انتسابی خود را پذیرفته اند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بازرسی از مخفیگاه های متهمان ۱۵۰ عدد کارت بانکی متعلق به افراد ناشناس و ۱۲ دستگاه کارت خوان کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان بیان کرد: متهمان برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند، از طعمه خود می خواستند تا مبالغ مورد نظر را تحت عنوان عضویت در گروه و کانال دوست یابی و صیغه یابی به کارت هایی به

نام افراد ناشناس واریز کنند و سپس به وسیله کارت خوان هایی که در اختیار خود داشته اند، کارت می کشیده و از این طریق مبالغ را به حساب خود انتقال می داده اند.

متهمان در ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و مدعی شدند که مبالغ دریافت شده از طریق فروش گوسفند زنده بوده است و هیچ اطلاعی از نحوه کلاهبرداری آن ها نداشته اند. که البته با کشف مستندات مجرمانه از مخفیگاه این افراد دستشان برای قانون رو شد و آن ها به ناچار به جرمشان اعتراف کردند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: بنا بر بررسی های صورت گرفته مأموران ما از مقدار وجه موجود در ۱۵۰ کارت بانکی توقیف شده، مشخص شد که تنها یکی از این کارت ها ۱۰۰ میلیون تومان موجودی دارد. آنچه در این پرونده مطرح است میزان کلاهبرداری متهمان بوده که بالغ بر ۸ میلیارد تومان برآورد شده است. این افراد از شش ماه قبل از تربت جام به مشهد آمده و در منطقه توس و شاهنامه مشهد مستقر شده و اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کرده اند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به شگرد متهمان این پرونده گفت: آن ها تصاویر دختران جوان را از طریق فضای اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ برداشته و سپس خود را به عنوان آن شخص جا زده و با کاربران فضای مجازی ارتباط می گرفتند.

این افراد با استفاده از نرم افزارهای تغییر صدا، صدای مردانه خود را به زن تبدیل کرده و پیامی صوتی برای طعمه هایشان می فرستادند. طبق بررسی های انجام شده متهمان از ۲۰۰ هزارتومان تایک میلیون تومان از طعمه های خود تحت عنوان صیغه کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: ۱۱ متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفتند و تحقیقات از این افراد برای مشخص شدن میزان کلاهبرداری ادامه دارد.

این مقام ارشد فتای استان در پایان از شهروندانی که طعمه این شبکه شیادی شده اند خواست تا به مرکز پلیس فتای استان مراجعه و علیه این افراد شکایت خود را تنظیم کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها