|
کدخبر: 230482

ماجرای سرقت‌ مسلحانه از خانه‌های شمال پایتخت

ماجرا از این قرار بود که ۵ مرد مسلح با ورود به این خانه‌ها ابتدا دست‌وپای افرادی را که در آنجا حضور داشتند بسته و سپس با جست‌وجو در خانه اموال باارزش شامل پول، طلا و ارز را جمع‌آوری و سرقت کرده بودند.

حوادث ماجرای سرقت‌ مسلحانه از خانه‌های شمال پایتخت

 ۵ تبهکار با تشکیل باندی مخوف دست به سرقت‌های مسلحانه از خانه‌های شمال پایتخت می‌زدند. آن‌ها پس از ورود به خانه‌ها، دست و پای صاحبخانه‌ها را بسته و اموال باارزش شامل پول و طلا را با خود می‌بردند.

رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال سرقت از ۲ خانه در مناطق زعفرانیه و تجریش آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که ۵ مرد مسلح با ورود به این خانه‌ها ابتدا دست‌وپای افرادی را که در آنجا حضور داشتند بسته و سپس با جست‌وجو در خانه اموال باارزش شامل پول، طلا و ارز را جمع‌آوری و سرقت کرده بودند. یکی از مالباختگان در این‌باره گفت: در خانه بودیم که زنگ به‌صدا درآمد و وقتی در را باز کردم ناگهان ۵ مرد مسلح که نقاب به چهره داشتند وارد شدند و شروع به تهدید کردند.

می‌گفتند اگر سروصدا کنیم و کسی از حضورشان باخبر شود ما را می‌کشند. آن‌ها من و اعضای خانواده‌ام را به یک اتاق بردند و دست و پا و دهان‌مان را بستند و شروع به جست‌وجوی خانه کردند، در نهایت هرچه پول، طلا و دلار داشتیم با خود بردند و ما را در همان وضعیت رها کردند. شواهد به‌دست‌آمده حاکی از این بود که اعضای این باند از قبل این خانه‌ها را تحت نظر داشته و با نقشه قبلی دست به این سرقت‌ها زده بودند. همچنین معلوم شد که هر دو خانه‌ای که سارقان به آنجا دستبرد زده‌اند مجهز به دوربین‌های مداربسته بوده، اما تبهکاران پیش از خروج از آنجا دوربین‌های مداربسته را نیز با خود برده‌اند.

از سوی دیگر برآورد مأموران نشان می‌داد در این دو سرقت اموالی به ارزش دست‌کم ۵ میلیارد تومان سرقت شده است. در این شرایط بود که تحقیقات پلیس در شاخه‌های مختلف آغاز شد. ماموران در تحقیقات میدانی خود پی بردند که سارقان مسلح پس از تهدید نگهبان ساختمان، از طریق او به اطلاعاتی درباره طعمه‌هایشان دست پیدا کرده‌اند. نگهبان ساختمان می‌گفت که سارقان با اسلحه او را تهدید کرده‌اند و او هم از ترس مجبور به همکاری شده است.

هرچند تبهکاران تلاش کرده بودند تا هیچ سرنخی از خود باقی نگذارند، اما با ادامه‌یافتن تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند هویت ۵ سارق مسلح را به‌دست آورده و مخفیگاه‌شان را شناسایی کنند. این اطلاعات نشان می‌داد که ۳ نفر از اعضای این باند برای اجرای یک نقشه سرقت به جنوب کشور سفر کرده‌اند و ۲ نفر دیگر در تهران حضور دارند. در این شرایط بود که مخفیگاه متهمان در جنوب کشور نیز شناسایی شد و مأموران در ۲ عملیات همزمان در تهران و جنوب هر ۵ متهم را دستگیر کردند.

مأموران همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان توانستند ۴۰ قلم از اموال سرقتی را کشف کنند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: کارشناسان ارزش اموال سرقتی در این دو سرقت را ۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. هم‌اکنون ۵ متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای افشای سایر جرایم احتمالی‌شان ادامه دارد.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها