|
کدخبر: 215831

قتل دلخراش تعمیرکار آسانسور در غرب تهران + عکس

تعمیرکار آسانسور که از چند سال قبل به اتهام قتل به زندان افتاد برای آزادی نیاز به تامین ۸۰ میلیون تومان پول نقد دارد.

دیه قتل مجازاتی است که برای متهم به قتل تعیین شده است.متهم به قتل بعد از رای دادگاه در حالی محکوم به پرداخت دیه قتل شد که دادگاه ارتکاب قتل را دفاع مشروع دانست.بنابراین متهم به پرداخت دیه قتل محکوم شد.متهم بعد از تامین مبلغی از دیه قتل برای تامین الباقی این دیه قتل ۸۰ میلیون تومان نیاز دارد.

دیه-قتل

روز ۲۸ اسفندماه سال ۹۵ بود که مأموران پلیس از درگیری بین سرایدار ساختمانی با تعمیرکار آسانسوری در ساختمان مسکونی حوالی غرب پایتخت با خبر شدند. بررسی‌ها نشان داد درگیری بین مرد ۳۰ ساله‌ای به نام سامان و مرد ۳۶ ساله‌ای به نام امیر که تعمیرکار آسانسور است، رخ داده که در جریان آن مرد سرایدار با چاقو سامان را به شدت زخمی کرده است‌. در حالی که دو روز از حادثه گذشته بود، به مأموران خبر رسید امیر در بیمارستان جان باخته است.

آن روز وقتی قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم در محل حادثه حاضر شدند، دریافتند دو روز قبل بین تعمیرکار آسانسور و سرایدار ساختمان مسکونی به خاطر نبستن پیچی درگیری مرگباری به وقوع پیوسته است که در این درگیری تعمیرکار آسانسور با ضربه چاقویی به سفید رانش زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما دو روز بعد به دلیل شدت خونریزی به کام مرگ می‌رود. تیم جنایی در نخستین گام سرایدار ساختمان را بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی مدعی شد که قصد قتل نداشته است. وی گفت: چند روز قبل آسانسور ساختمان با مشکل روبه‌رو شد و نیاز به تعمیر داشت. آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند تعمیرکار آسانسور را درست نصب نکرده بود.

به همین دلیل روز حادثه مقتول برای تعمیر آسانسور به ساختمان آمد. ابتدا با هم مشکلی نداشتیم و حتی به او ناهار و چایی دادم. او حتی چندبار مقابل اتاقک سرایداری آمد و از من چاقو و وسایل دیگر برای انجام کارش خواست.

۸۰ میلیون دیه تا آزادی تعمیرکار آسانسور

هرچه می‌خواست در اختیارش قرار می‌دادم تا هرچه زودتر مشکل آسانسور بر طرف شود تا اینکه متوجه شدم کارش تمام شد. وقتی به نزدیک آسانسور رفتم، دیدم پیچ پنلی داخل آسانسور باز است. به او گفتم پیچ آسانسور باز است و خواستم آن را ببندد که او ناراحت شد و گفت در کار او دخالت نکنم. از آنجایی که امکان داشت باز بودن پنل باعث خطر برق گرفتگی ساکنان ساختمان باشد، دوباره درخواستم را تکرار کردم که مشاجره لفظی ما آغاز شد. من به شدت عصبانی شدم و با چوب او را زدم و او هم شیشه اتاقک نگهبانی ما را شکست به طوری‌که همسر و بچه‌ام به شدت ترسیدند. پس از این به دنبالش رفتم و در نزدیکی در هلش دادم که ناگهان چاقویی که در دست خودش بود به پایش برخورد کرد و زخمی شد. من قصد قتل نداشتم و این حادثه کاملاً به صورت اتفاقی بود و الان هم به شدت پشیمان هستم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی صحنه حادثه را بازسازی کرد. سپس در دادگاه از خود دفاع کرد و با رای قضات دادگاه با تشخیص ارتکاب قتل به دلیل دفاع مشروع، از مجازات قصاص رهایی پیدا کرده و به پرداخت دیه محکوم شد.

متهم تا به حال توانسته مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از دیه را تامین کند و ۸۰ میلیون دیگر از مبلغ باقی مانده است.اگر او موفق به تهیه الباقی مبلغ دیه شود،می تواند بار دیگر طعم آزادی را بچشد.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها