|
کدخبر: 206284

نجات فک خزری توسط پسر ۱۲ ساله شمالی + فیلم

پسر نوجوان ۱۲ ساله مازندرانی که کلاس ششم است، روز گذشته یک فک خزری در دریای خزر در تور صیادی اش گیر کرده بود، حاضر به صید این فک نشد و او را به مرکز حفاظت از فک خزری ایران تحویل داد.

حوادث

فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریاچه خزر زندگی می کند. البته رودخانه های منتهی به این دریاچه مانند ولگا و اورال نیز زادگاه فک خزری محسوب می شوند. فک خزری تنها پستاندار دریای خزر است. به دلیل صید بی رویه و به هم خوردن شرایط زیستی دریای خزر، فک خزری در لیست قرمز حیوانات در معرض انقراض قرار دارد.

یک فک خزری روز گذشته در یک تور صیادی در میانکاله گیر کرد و یک پسر نوجوان صیاد به اسم "یاسر" این فک را نجات داد. در واقع این پسر حاضر نشد فک خزری را صید کند و حواسش بود که این گونه جاندار در معرض انقراض قرار دارد.

پسر نوجوان فک خزری را به مرکز حفاظت فک خزری ایران تحویل داد و کارشناسان این مرکز نیز از این فک نمونه برداری کردند و پس از این که سلامت این فک تایید شد، این فک به وسیله محیط بانان استان مازندران و کارشناسان مرکز حفاظت فک خزری ایران در دریا رهاسازی شد.

این فک خزری که حدودا چهار سال و نیم سن دارد، به یاد پسری که او را نجات داد و حاضر به صیدش نشد، "یاسر" نام گذاری شده است. «یاسر» امروز در سواحل میانکاله رهاسازی شد.

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها