|
کدخبر: 197903

قتل وحشیانه ۲ نفر توسط پلیس + عکس

یک افسر پلیس روز جمعه سوژه بسیاری از خبرها بود. به‌تازگی مشخص‌شده تیلور که پیش از این در ژوئیه ۲۰۱۹ به تیراندازی مرگبار به سوی مائوریس دی‌سیلوا متهم شده بود، حدود نه ماه پیش از این، در قتل دیگر نیز دست داشته است.

حوادث قتل وحشیانه ۲ نفر توسط پلیس + عکس

دادستانی روز جمعه اعلام کرد که یک افسر پلیس در آستین تگزاس که متهم به قتل مردی در آوریل ۲۰۲۰ شده بود، در یک فقره قتل دیگر نیز دست داشته است.

براساس آخرین کیفرخواست مطرح شده، کریستوفر تیلور، ۲۹ ساله و کارل کریچیا، دیگر افسر آمریکایی۲۸ ساله، متهم به قتل و رفتار مهلک در تیراندازی مرگبار به سوی مائوریس دی‌سیلوا، شهروند ۴۶ ساله آمریکایی شده‌اند.

دی‌سیلوا در راهرو مجتمع مسکونی خود در ۳۱ جولای ۲۰۱۹ از سوی این دو افسر به قتل رسید. قتل راموس، که سیاهپوست و اسپانیایی‌زبان بود، اعتراضاتی را علیه خشونت پلیس در آستین ایجاد کرد.

براساس شکایتی که از سوی پدر مائوریس دی‌ سیلوا صورت گرفته، تیلور و کریچیا هر دو متهم شده‌اند که بدون دلیل موجه به سمت مقتول شلیک کرده‌اند.

قتل

این واقعه در حالی اتفاق افتاده که دی سیلوا، که از مشکلات روانی شدیدی رنج می‌برد، یک چاقو را به سمت گردن خودش گرفته و در راهروی آپارتمانش ایستاده بود.

وقتی ساکنان ساختمان با پلیس تماس گرفتند و جریان را گزارش کردند، دو افسر طوری به محل وارد شدند که به گفته شاهدان، گویی به صحنه یک جنایت خشونت‌آمیز پا گذاشته‌اند.

در مقابل وکلای افسر تیلور عنوان کردند، موکل‌شان پس از آن‌که دی‌سیلوا از انداختن چاقو خودداری کرد و چند قدمی به سمت او نزدیک شد، برای محافظت از خود شلیک کرده‌اند.

جیسون اینگلیش، وکیل افسر کریچیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «با وجود این‌که از آنچه که رخ داده متاسفیم، اما معتقدیم که این اقدامات براساس واقعیات معقول بوده و طبق قانون توجیه شده است.»

از سوی دیگر وکیل پدر دی‌سیلوا اعلام کرد که امیدوار است این پدر با مجازات عاملان قتل فرزندش تا حدی تسکین یابد.

براساس گفته پدر مقتول، پسر وی که در سریلانکا بزرگ شده بود، دارای مدرک دکترای مهندسی پزشکی بود.

او همچنین در سال‌های پایانی زندگی خود از بیماری روانی شدید رنج می‌برد، که طبق ادعای وی، پلیس آستین از آن مطلع بود.

در فوریه ۲۰۱۵، آقای دی‌سیلوا چاقویی را گرفت و تهدید کرد که قصد دارد به خود آسیب برساند و پلیس آستین در واکنش به این اقدام او را به بیمارستان منتقل کرد.

در ۷ جولای ۲۰۱۹، درست چند هفته قبل از این تیراندازی مرگبار، طبق دادخواست، وی به بازداشت اضطراری محکوم شده بود.

در روزی که آقای دی‌سیلوا کشته شد، همسایه‌ای با پلیس تماس گرفت و گزارش داد که آقای دی‌سیلوا دچار یک حمله روانی دیگر شده و خواستار اعزام یک افسر سلامت روان شد.

آستین در آن زمان یک افسر بهداشت روانی داشت، اما تیلور و کریچیا به جای او پاسخ دادند. در این شکایت آمده است که آنها با کارگران ساختمان صحبت کردند، فیلم‌های امنیتی را بررسی کردند و می‌دانستند که دی‌سیلوا دچار بحران روانی است.

مأموران سپس سوار آسانسور شدند و همراه با یک کارگر ساختمان، به طبقه پنجم رفتند. ماموران پلیس با فریاد از دی‌سیلوا خواستند که چاقو را بیندازد و آن را پایین آورد. افسران سپس فریاد زدند: «هی مرد! و آقای دسیلوا یک قدم به سوی آنها برداشت.»

در همین لحظه افسران به سوی او تیراندازی کردند.

دومین قتل افسر پلیس

دادستانی در جریان تحقیقات بر روی این پرونده متوجه شد افسر تیلور، ۹ماه قبل نیز مظنونی را با شلیک گلوله کشته است.

نه ماه قبل از قتل دی‌سیلوا، فردی با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد مردی به نام راموس در یک ماشین حامل موادمخدر مسلح در کنار زنی نشسته است. افسر تیلور برای بررسی این صحنه راهی محل شد.

فیلم دوربین مداربسته نشان می‌دهد که مأموران چند بار به راموس دستور می‌دهد دستان خود را بالا بگذارد و از ماشین پیاده شود.

در این ویدئو راموس دستان خود را بالا برده و از ماشین بیرون می‌آید. سپس مأموران به او می‌گویند پیراهن خود را بلند کرده و به صورت دایره‌ای بچرخد که او نیز این کار را می‌کند. او همچنین فریاد می‌زند: «من اسلحه ندارم، مردک! »

در این لحظه یکی از افسران به سمت پای راموس شلیک می‌کند و راموس سوار ماشین خود شده و تلاش می‌کند تا محل را ترک کند.

افسر تیلور با مشاهده این صحنه سه گلوله از تفنگ خود به سمت ماشین در حال حرکت راموس شلیک کرد و او را مورد اصابت قرار داد.

امدادگران فوریت‌های پزشکی، راموس را به بیمارستان منتقل کردند و در آنجا مرگ وی اعلام شد. پلیس آستین پس از تیراندازی تأیید کرد که راموس اسلحه نداشته است.

منبع: جام جم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها