|
کدخبر: 187475

مزاحمت ترسناک برای دختر در سامانه شاد

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوانی در سامانه شاد خبر داد.

حوادث مزاحمت ترسناک برای دختر در سامانه شاد

سرهنگ یوسف شاکری رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهارکرد: با مراجعه خانمی به این پلیس که عنوان کرد فردی ناشناس در قسمت پیام رسان سامانه شاد اقدام به تهدید و اخاذی از دختر او کرده است و موجب سلب آسایش از خانواده آنان شده است، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: طی تحقیقات فنی و بررسی‌های انجام شده متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

تهدید دختر دانش آموز در سامانه شاد

وی با اشاره به اینکه نباید هرگز اطلاعات شخصی و خانوادگی را در فضای مجازی منتشر کرد، بیان کرد: مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: متاسفانه فرزند این خانواده به علت عدم آموزش و کسب سواد رسانه‌ای، اطلاعات شخصی و خانوادگی را در فضای مجازی منتشر می‌کند و متهم با سوءاستفاده ازاین اطلاعات اقدام به ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید، هتک حیثیت می‌کند و مشکلات زیادی برای این خانواده ایجاد می‌کند.

سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه هرگونه مزاحمت و جعل عنوان در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و کاربران حتماً قبل از هر فعالیتی در فضای مجازی قانون جرائم رایانه‌ای را مطالعه کنند، اگفت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در میان بگذارند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر