|
کدخبر: 182074

بازداشت ۴ نفر با گنج شگفت‌انگیز دوره ساسانی!

۴ قاچاقچی که جوینده گنج بودند در نیکشهر به دام افتادند.

حوادث بازداشت ۴ نفر با گنج شگفت‌انگیز دوره ساسانی!

گنج وسوسه انگیز در نیکشهر ۴ مرد را به دردسر انداخت. این گنج ارزشمند که مربوط به دوران ساسانی بود از مخفیگاه این مردان کشف شد. گنج پر دردسر سبب شد تا قاچاقچیان عتیقه در نیکشهر گرفتار قانون شوند. این گنج به قدری ارزشمند بود که مردان قاچاقچی برای آن دست به هر خطری زدند. پلیس وقتی سر رسید گنج مربوط به دوران ساسانی را در مخفیگاه به‌دست آورد.

فرمانده انتظامی نیکشهر گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس این شهرستان چهار قاچاقچی اشیاء عتیقه دستگیر و ۲ عدد سکه طلای باستانی مربوط به دوره ساسانی نیز از آنان کشف شد.

سرهنگ محمودرضا صادقی اظهارکرد: با کسب خبری مبنی بر انجام حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه توسط چند فرد سودجو در یکی از مناطق نیکشهر موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کنترل نامحسوس این افراد و انجام یک سری تحقیقات میدانی از فعالیت مجرمانه آنها اطمینان حاصل و با هماهنگی مقام قضائی به محل اختفای متهمان در یکی از روستاهای شهرستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی نیکشهر تصریح کرد: در این رابطه و طی یک عملیات ضربتی چهار متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ عدد سکه طلای عتیقه کشف شد.

وی بیان کرد: سکه‌های کشف شده با هماهنگی قضائی به میراث فرهنگی تحویل که پس از کارشناسی لازم مشخص شد اشیاء کشف شده متعلق به دوره ساسانیان است.

سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها