|
کدخبر: 169831

جویندگان گنج دستگیر شدند

حفاران غیرمجاز در خدابنده زنجان بازداشت شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت بر حفاری غیرمجاز، مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان خدابنده با همکاری نیروی انتظامی به محل موردنظر رفتند که موفق به دستگیری دو نفر حفار غیرمجاز در هنگام حفاری و کشف ادوات حفاری از متهمین شدند.

سرهنگ حسینعلی فضلی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری کلانتری شهرستان خدابنده و پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و موفق به دستگیری دو نفر از حفاران غیرمجاز در هنگام ارتکاب جرم شدند.

دستگیری حفاران غیرمجاز در خدابنده

فضلی گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

وی افزود: در این عملیات ادوات حفاری غیرمجاز ضبط و متهمان با تنظیم صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: پیرو پایش یگان حفاظت میراث فرهنگی تمامی آثار تاریخی شهرستان خدابنده به‌طور کامل رصد و با هرگونه تخلف و تجاوز به حریم آثار تاریخی برخورد قاطع خواهد شد

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها