|
کدخبر: 174930

مجازات فرزندکشی افزایش می‌یابد

سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل بابک خرمدین توسط والدینش گفت: کشتن عمل جنایت آمیزی است و فرقی نمی‌کند فرزندکشی باشد یا مادرکشی و پدرکشی باید با فرهنگ مناسب از این جنایت هولناک پیشگیری کنیم.

حوادث مجازات فرزندکشی افزایش می‌یابد

 

غلامحسین اسماعیلی در چهل و چهارمین نشست خبری با بیان اینکه در این قضیه با اصلاح قوانین و مقررات و با تشدید مجازات این قبیل قتل‌ها موافق هستیم افزود: در جنبه عمومی جرم و در مواردی که اولیای دم از حق خود گذشت می‌کنند و جنبه عمومی وجود دارد، باید مجازات مناسب لحاظ شود و این موضوع در مجلس در دست بررسی است و قوه قضاییه با تشدید جنبه عمومی جرم موافق بوده و اقداماتی در حال انجام است.

اجرای مجازات باید بازدارنده باشد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود نخبگان به موضوع قتل‌های طایفه‌ای و خانوادگی و اینکه در این زمینه دستورالعملی پیش‌بینی شده است یا نه، گفت: همانطور که اشاره شد، قتل را بدترین جنایت می‌دانیم و فرقی نمی‌کند که این قتل خانوادگی، طایفه‌ای یا بیگانه باشد. در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مرتکبان آن باید مجازات شوند و اجرای مجازات هم باید بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: اما این جنایت بزرگ نیازمند آسیب شناسی و بررسی از منظر جرم شناختی است. همکاران ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی دقیق در پرونده‌های جنایی به ویژه قتل‌ها در زمینه ارتکاب آن و مباشرت قتل مطالعات دقیقی انجام می‌دهند.

اسماعیلی اظهارکرد: از مجامع علمی تقاضا کردیم که مطالعات شناختی خود را ارائه دهند و قطعا فرهنگ‌سازی عمومی توسط جوامع نخبگان و ریش سفیدان و بزرگان قبایل می‌تواند در کاهش جرایم نقش موثری داشته باشد.

بابک خرمدین کارگردان سینما، توسط پدر و مادرش در شهرک اکباتان به قتل رسید. پدر بابک خرمدین در اعترافات خود، گفت: پسرم مجرد بود، به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح قتل (روز یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت) او را با خوراندن مواد بیهوشی بیهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزدیکترین سطل آشغال خیابانی انداختم.

بابک خرمدین متولد ۱۳۵۳ در تهران و کارگردان سینما بود و برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای «بور بیجاده رنگ» در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸، برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی۱۳۸۸، برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر) ۱۳۸۸ و نامزد بهترین تصویر برداری و تدوین را در کارنامه کاری خود ثبت کرده بود.

همچنین پدر و مادر بابک خرمدین در روند بازجویی به قتل دختر ۴۹ ساله و داماد ۵۵ ساله خود به شیوه خوراندن داروی بیهوش‌کننده و مثله کردن اجساد با انگیزه‌های اخلاقی و موادمخدر اعتراف کرده بودند، آنها اعتراف کردند که داماد خود را در سال ۱۳۹۰ و دخترشان را در سال ۱۳۹۷ به قتل رساندند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها