|
کدخبر: 171080

فروش اینترنتی، سارقان را لو داد!

دزدان مزدا ۳ پس از سرقت لوازم خودروها را در فضای مجازی به فروش می‌رساندند.

 

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع سرقت خودرو مزدا به دادخواهی خانمی بررسی موضوع در دستور تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه سوم قرار گرفت و اقدامات مبسوطی از سوی کارآگاهان برای کشف خودرو و شناسایی سارقان انجام گرفت.

پیدا شدن مزدا ۳ سرقتی در تهران

وی عنوان کرد: پی جویی کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه خودرو سرقتی در محدوده شهرستان پاکدشت به‌صورت اوراق و رها شده کشف شد که نشان از آن داشت سارقان پس از سرقت لوازم و قطعات از جمله سپر و قطعات موتوری، خودرو را در محلی متروکه رها کرده بودند که با توجه به سرقت قطعات و لوازم خودرو و شیوه و شگرد سارقان فرضیه فروش اموال در فضای مجازی و مراکز اوراق فروشی متصور بود.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابرازکرد: کارآگاهان با این فرضیه به بررسی سایت‌های فروش اینترنتی به خصوص قسمت فروش قطعات و لوازم خودروی مزدا پرداختند و مشاهده کردند چندین سپر به فروش گذاشته شده که با توجه به اینکه شاکی عکس هایی از خودرو قبل از سرقت در تلفن همراه خود داشت با بررسی عکس‌ها در نهایت سپر جلوی خودرو شاکی با علائمی که داشت شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شماره تماسی که سارقان با آن اقدام به نشر آگهی برای فروش لوازم سرقتی کرده بودند بررسی و با اخذ دستور قضائی فروشنده در مخفیگاهش دستگیر و به اداره آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ دستخال افزود: متهم دستگیر شده خود را امید معرفی نمود و در اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت را داشته که در بازجویی‌های لب به اعتراف گشود و ضمن قبول بزه انتسابی اظهارکرد لوازم و قطعات خودرو مزدا را من برای فروش گذاشتم ولی خودرو را یکی از دوستانم به نام یاسر سرقت کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: با بررسی سوابق امید مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه سرقت و فروش اموال مسروقه می‌باشد و به تازگی از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۵ تهران به اتهام سرقت خودرو مزدا۳ دیگری بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهم تعدادی لوازم سرقتی خودروی مزدا۳ نیز کشف شد، افزود: اقدامات پلیسی برای شناسایی همدست متهم همچنان ادامه دارد

 

منبع: رکنا

ارسال نظر