|
کدخبر: 162969

نخستین جنایت سال چگونه رقم خورد؟

نخستین جنایت سال پایتخت را مردی جوان رقم زد و روز دوم فروردین‌ماه در درگیری همسرش را به قتل رساند .

حوادث نخستین جنایت سال چگونه رقم خورد؟

نخستین جنایت سال پایتخت را مردی جوان رقم زد و روز دوم فروردین‌ماه در درگیری همسرش را به قتل رساند اما چند روز بعد به‌دلیل عذاب وجدانی که گریبانگیرش شده بود، در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان خودش را تسلیم پلیس کرد. متهم ۳۳ساله گفت: من و همسرم به همراه کودک ۳ساله‌مان حوالی پاکدشت زندگی می‌کردیم. روز حادثه که دوم فروردین‌ماه بود با همسرم بر سر موضوع مهریه و حق طلاق درگیر شدیم. همسرم را کتک زدم و درحالی‌که به‌شدت عصبانی بودم، خفه‌اش کردم. بعد از قتل جسد را داخل ۲پتو و کیسه گذاشته و به صندوق عقب ماشینم منتقل کردم. سپس آن را حوالی اتوبان آزادگان رها کردم. وی ادامه داد: در این مدت عذاب وجدان لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد و تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم. به همین دلیل راهی استان خوزستان شدم؛ جایی که پدر و مادرم زندگی می‌کنند. کودکم را به آنها سپردم و خودم را تسلیم پلیس کردم.

قتل پسر با دستور پدر

دومین جنایت عصر ششم فروردین‌ماه امسال رقم خورد. مقتول پسری جوان بود که با ضربات چاقو به قتل رسیده و جسدش در خانه قدیمی حوالی رودکی کشف شده بود. با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که مقتول مجرد و به همراه پدر و مادر و برادر کر و لالش زندگی می‌کرده است. در ادامه تیم جنایی به تحقیق از پدر مقتول پرداخت که او اقرار کرد که برادرزنش را برای کشتن پسرش اجیر کرده است.

وی گفت: من و همسرم و یکی از پسرانم کر و لال هستیم اما پسر دیگرم (مقتول) سالم بود. او ۲۰سال قبل معتاد به مواد‌مخدر شد و خیلی تلاش کردیم او را ترک دهیم اما موفق نشدیم. او هر روز به بهانه‌های مختلف و برای گرفتن پول مرا کتک می‌زد و اعضای خانواده را اذیت می‌کرد که تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. به همین دلیل از برادر‌زنم که ۱۰ماهی می‌شود در خانه ما زندگی می‌کند، درخواست کمک کردم. روز حادثه او پسرم را به قتل رساند و با لباس زنانه از خانه فرار کرد و من هم با داستان‌سرایی قصد فریب مأموران پلیس را داشتم که موفق نشدم. با افشای این حقیقت، دایی مقتول که فراری شده بود، دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل خواهرزاده‌اش اقرار کرد.

درگیری مرگبار

سومین جنایت پایتخت دهم فروردین‌ماه رقم خورد. آن روز جسد پسر ۲۷ساله‌ افغان به نام بشیر که در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت کارگری می‌کرد در تهرانسر پیدا شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که وی با ۳نفر از هموطنان خود درگیر شده و با ضربات چاقوی آنها به قتل رسیده است. در ادامه تحقیقات هویت ضاربان فراری شناسایی و مشخص شد که انگیزه آنها انتقام‌جویی از مقتول بوده است. ظاهرا مقتول مدتی قبل در افغانستان به یکی از بزرگان طایفه‌اش اهانت و توهین کرده و عاملان قتل نیز که از وی کینه به دل گرفته بودند، برای انتقام‌جویی جان هموطن خود را در پایتخت گرفتند. هم‌اکنون جست‌و‌جو برای بازداشت عاملان این جنایت آغاز شده است.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر