|
کدخبر: 162966

جزییات تلخ قتل ۸ نفر توسط قاتل مخوف

در آخرین روزهای سال گذشته خبر قتل ۸نفر در شهرستان کنگان استان بوشهر شبکه‌های اجتماعی را پر کرد. قاتل مرد ۵۰سال‌های بود که با فهرست بلندبالایی از افرادی که تصمیم گرفته بود به قتل برساند.

حوادث جزییات تلخ قتل ۸ نفر توسط قاتل مخوف

در آخرین روزهای سال گذشته خبر قتل ۸نفر در شهرستان کنگان استان بوشهر شبکه‌های اجتماعی را پر کرد. قاتل مرد ۵۰سال‌های بود که با فهرست بلندبالایی از افرادی که تصمیم گرفته بود به قتل برساند، جنایت‌هایش را آغاز کرد اما پس از قتل ۸نفر، زمانی که قصد داشت سراغ بقیه افرادی که نامشان در فهرست او بود برود، در تله پلیس گرفتار شد و پیش از اینکه بتواند از سلاح خود استفاده کند هدف گلوله تک‌تیراندازها قرار گرفت و کشته شد. اما این مرد که بود و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایات هولناک زده بود؟

در آخرین هفته سال گذشته وقتی مرد میانسالی در یکی از محله‌های شهرستان کنگان به‌ ضرب گلوله به ‌قتل رسید، کسی تصورش را هم نمی‌کرد که این، شروع جنایات سریالی یک قاتل بی‌رحم است. به فاصله چند روز پس از این جنایت، مرد دیگری هم در این شهر به‌ ضرب گلوله قاتل ناشناس کشته شد و زمانی که مأموران پلیس سرگرم بررسی این جنایت بودند، خبر رسید که این‌بار جنایتی در یکی از خانه‌های شهر کنگان رخ داده و در جریان آن ۵نفر به‌ضرب گلوله کشته شده‌اند.

این جنایت شامگاه ۲۸اسفندماه رقم خورد و قربانیان ۳دختر ۲۱، ۱۸ و ۱۴ساله به‌همراه مادربزرگشان و همچنین پسر ۲۱سال‌های بودند که به تازگی با یکی از دختران این خانواده نامزد کرده بود. پس از این جنایت بود که معلوم شد عامل همه این قتل‌ها یک نفر است. مردی ۵۰ساله به‌نام «ع.ب» و ۳دختری که او به قتل رسانده بود، عموزاده‌های وی بودند.

این جنایت پایان قتل‌های قاتل مخوف نبود، چراکه وی یک روز پس از قتل‌عام عموزاده‌هایش این بار مرد مغازه‌داری را در کنگان به قتل رساند و به ‌نظر می‌رسید که وی قصد دارد همچنان به جنایت‌هایش ادامه دهد.

قاتل کیست؟

کارآگاهان پلیس بوشهر که تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری مرد جنایتکار آغاز کرده بودند، در جریان بررسی‌های خود به اطلاعات مهمی از این مرد دست یافتند. تحقیقات نشان می‌داد که «ع.ب» در سال۷۲ و زمانی که تنها ۲۲سال داشت به اتهام قتل یک زن دستگیر شده بود. او این زن را بر سر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را مثله و در محلی خلوت رها کرده بود اما خیلی زود دستش رو شده و توسط پلیس دستگیر شده بود. «ع.ب» در آن سال به زندان افتاد و پس از اعتراف به قتل زن جوان، در دادگاه محاکمه شد اما در حالی‌ که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، خانواده‌اش موفق شدند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند و به این ترتیب قاتل مخوف که در آن زمان پسری جوان بود از مجازات مرگ رهایی یافت و از زندان آزاد شد.

«ع.ب» پس از آزادی از زندان شروع به قاچاق مواد‌مخدر کرد. او مواد را از ایران به قطر قاچاق کرده و در آنجا می‌فروخت تا اینکه توسط پلیس قطر دستگیر شد و به اتهام حمل مواد‌مخدر به زندان افتاد. او ۲۰سال را در زندان قطر سپری کرد و در نهایت اردیبهشت سال گذشته آزاد شد و به کنگان برگشت.

«ع.ب» که حالا مردی ۵۰ساله شده بود، پس از بازگشت به ایران، تصمیم به ازدواج گرفت. او مرداد سال گذشته ازدواج و زندگی مشترکش را آغاز کرد اما فکر انتقام از افرادی که در همه این سال‌ها تصور می‌کرد باعث نابودی زندگی او شده بودند، یک لحظه هم رهایش نمی‌کرد. به همین دلیل بود که چند‌ماه پس از ازدواج، درحالی‌که مردم شهر، خودشان را برای شروع سال نو آماده می‌کردند، مرد جنایتکار تصمیم گرفت نقشه‌ای را که در سر داشت عملی کند.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که او فهرست بلندبالایی از افرادی که از آنها کینه به دل داشت را تهیه کرده و نقشه قتل آنها را کشیده بود. یکی از آنها فردی بود که ظاهرا «ع.ب» از دوران کودکی از او کینه به دل گرفته و همیشه در فکر انتقام‌جویی از وی بود. قربانی دیگر کسی بود که «ع.ب» تصور می‌کرد وی باعث شده بود او در قطر لو برود و توسط پلیس دستگیر و زندانی شود. مرد جنایتکار که بر سر مسائل شخصی با عموزاده‌هایش نیز اختلاف داشت، آنها را هم در فهرست قربانیان خود قرار داده بود و به غیر از آنها تصمیم داشت قتل‌های دیگری هم انجام دهد.

پیام‌های تهدیدآمیز

پلیس برای پایان دادن به این پرونده هولناک، راه سختی در پیش داشت. از یک سو افرادی که از طایفه قربانیان بودند، تهدید می‌کردند که قصد انتقام‌جویی دارند و احتمال می‌رفت که درگیری خونین طایفه‌ای رخ دهد و از سوی دیگر «ع.ب» از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی ویس‌هایی تهدیدآمیز منتشر کرده و در آنها نام افرادی را که در فهرست او بودند اعلام کرده و می‌گفت که به‌زودی سراغ آنها رفته و این افراد را نیز به قتل می‌رساند. این اتفاق جوی از ترس و وحشت در شهر کنگان به‌وجود آورده بود. در این میان برخی از اقوام قاتل مخوف در شبکه‌های اجتماعی از او حمایت می‌کردند و می‌گفتند که در صورت دستگیری وی، از خانواده قربانیان رضایت می‌گیرند و در این شرایط پلیس تلاش می‌کرد تا با ردگیری مرد جنایتکار و دستگیری او، به این ترس و وحشت خاتمه دهد.

نقشه حساب‌شده

تهدیدهای «ع.ب» کاملا جدی بود و هر لحظه احتمال می‌رفت که او دست به جنایت دیگری هم بزند. کارآگاهان جنایی برای جلوگیری از این اتفاق دست به اقدام حساب‌شده‌ای زدند. آنها حدود ۳۰نفر از افرادی را که احتمال می‌رفت توسط «ع.ب» به قتل برسند، به ستاد پلیس منتقل کردند تا امنیت آنها را حفظ کنند. این در حالی بود که بررسی‌های تخصصی کارآگاهان نشان می‌داد که قاتل مخوف برای عملی‌کردن تهدیدهایش، حاضر است دست به هر کاری، حتی حمله به ستاد پلیس بزند. در این شرایط تیم تحقیق تصمیم گرفت فضا را به گونه‌ای مدیریت کند که مرد جنایتکار برای اجرای نقشه‌اش وارد ستاد پلیس شود؛ چراکه هرگونه درگیری با این مرد در فضای عمومی ممکن بود باعث کشته‌شدن افرادی بی‌گناه شود. به این ترتیب نقشه پلیس به‌اجرا درآمد. با توجه به وسعت زیاد ستاد فرماندهی نیروی انتظامی بوشهر، شرایط به‌ گونه‌ای فراهم شد که قاتل مخوف بتواند از محلی که مأموران انتظارش را داشتند وارد این ساختمان شود. این در حالی بود که تک‌تیراندازهای نوپو به‌ گونه‌ای در ساختمان‌های ستاد مستقر شده بودند که حرکات این مرد را زیر نظر داشته باشند. شامگاه شنبه، ۳۰اسفند‌ماه زمانی بود که قاتل مخوف با استفاده از تاریکی شب وارد ستاد پلیس شد. او به‌راحتی وارد ساختمانی شد که از قبل شرایط ورودش به آنجا مهیا شده بود و حتی توانست با قدم‌زدن در راهرو و گرفتن عکس و فیلم از خودش، آنها را به‌صورت آنلاین در فضای مجازی منتشر کند. زمانی که شرایط برای دستگیری او مهیا شد، ناگهان صدای بلندگوی پلیس در فضا پیچید و مأموران به متهم گفتند که در محاصره است و از او خواستند خود را تسلیم کند. مرد جنایتکار که تازه متوجه شده بود در تله پلیس گرفتار شده است، سلاحش را به طرف مأموران گرفت اما پیش از آنکه موفق به تیراندازی شود، هدف گلوله تک‌تیراندازها قرار گرفت و کشته شد. به‌گفته سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر، خوشبختانه با اقدام به‌موقع پلیس از وقوع جنایت‌های بیشتر در کنگان جلوگیری شد و با مرگ مرد جنایتکار، آرامش به این شهر بازگشت.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها