|
کدخبر: 152467

آتش سوزی گسترده در نقاط مختلف رشت + جزئیات

آتش نشانی رشت اعلام کرد: علفزار‌های منطقه جماران این شهر دچار آتش سوزی شده است.

حوادث آتش سوزی گسترده در نقاط مختلف رشت + جزئیات

به دنبال وزش باد گرم زمین‌های منطقه جماران، حاشیه شهرک قدس، بلوار لاکان و مسکن مهر رشت طعمه آتش شده است.

بیش از ده‌ها نفر از نیرو‌های آتش نشانی و شهرداری رشت در حال اطفای حریق هستند.

شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: چندین مورد آتش سوزی علفزار و جنگل امروز به طور همزمان در نقاط مختلف شهر رشت رخ داده است.

او از فراخوان بالغ بر ۷۰ آتش نشان غیر شیفت به واسطه وزش شدید باد گرم و اعلام آتش سوزی‌های بسیار گسترده خبر داد و افزود: از ساعت ۸ صبح امروز تاکنون بیش از ۳۷ حادثه و آتش سوزی ثبت شده است.

رئیس آتش نشانی رشت اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ مورد مربوط به مهار آتش سوزی علفزار و جنگل بود که بسیاری از آن جنب منازل مسکونی گزارش شد.

مومنی با اشاره به شدت آتش سوزی‌ها در نقاط مختلف رشت ادامه داد: بلوار لاکان، جاده جیرده آقا سید شریف، بلوار امام رضا آج بیشه بیجاربنه، بلوار خرمشهر کوی امام رضا، پیربازار، بلوار ولیعصر، بلوار شهید مدرس جنب هایپر احمدی، بلوار شهید افتخاری خیابان شهروند، جاده فومن احمد گوراب کوچه چمران و جاده تهران از جمله این مناطق بوده است.

او یادآور شد: وزش باد گرم شدید عملیات‌های نفسگیر و کم سابقه‌ای را برای تیم‌های اطفایی رقم زده است.

رئیس آتش نشانی رشت تصریح کرد: با توجه به شدت آتش سوزی‌های همزمان شهروندان هوشیار باشند و حتما از روشن کردن آتش خودداری و نکات ایمنی را با جدیت بیشتری رعایت کنند که شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

گزارش‌های مردم و خبرنگاران در برخی شهرستان‌های دیگر گیلان نیز از آتش سوزی در علفزار‌ها و جنگل‌های این استان بر اثر وزش باد گرم خبر می‌دهد.

منطقه جنگلی چماچای شفت، روستاهای سوستان، لیالمان، زمیدان، بنگبر و کتشال لاهیجان که به دنبال وزش باد گرم آتش گرفت و توسط آتش نشانان مهار شد، از جمله این مناطق اعلام شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها