|
کدخبر: 147994

فوری؛ هرمزگان در آماده باش/ زلزله شدید با «گنگ» چه کرد

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر، منطقه کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

حوادث فوری؛ هرمزگان در آماده باش/ زلزله شدید با «گنگ» چه کرد

مجتبی خالدی، سخنگوی ورژانس کشور در رابطه با این زلزله گفت: تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند اما هنوز گزارشی از خسارات احتمالی در دست نیست. اورژانس ۱۱۵ هرمزگان در آماده باش کامل است. ۳ بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده باش کامل و آماده پذیرش مصدومین احتمالی زلزله هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت رسانی به شناورهایی که احتمالا از این زلزله آسیب دیده‌اند، هستند.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

عمق زیاد زمین لرزه، احتمال بروز خسارت را کم کرد

۱:۴۹ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در مناطقی از استان هرمزگان، گفت که عمق زیاد این زلزله، احتمال اینکه خسارت بالایی برجای گذاشته باشد را کم کرده است.

بختیاری افزود: با این وجود، سازمان مدیریت بحران تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی را به حالت آماده باش درآورده و تیم های ارزیاب از بخشداری ها، جمعیت هلال احمر و ... را نیز به محل اعزام کرده است.

گزارشی از تلفات نداشته‌ایم

۱:۵۶ روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان نیز اعلام کرد: ‌تا لحظه انتشار این خبر هیچ‌گونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

تیم های امداد و نجات به روستای گورزین اعزام شدند

۲:۱۴ استاندار هرمزگان گفت: تیم های امداد و نجات جهت بررسی خسارت های احتمالی زلزله به روستای گورزین در جزیره قشم اعزام شدند.

امداد-زلزله-هرمزگان

فریدون همتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه دستور اعزام و پیگیری تیم امداد و نجات سریعاً صادر و در محل های زلزله زده مستقر می شوند گفت: پس از بررسی خسارات احتمالی بررسی خواهد شد و تیم امداد و نجات در حال آماده باش قرار گیرند.

نگران تلفات نباشید

۲:۳۵ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده است: تا کنون هیچ مصدوم و خسارتی اعلام نشده است. تمامی مسیر ها باز و هیچ مصدومی تا کنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نداشته‌اند. 

به نظر می رسد با توجه به اینکه کانون زلزله در اعماق دریا بوده، علی رغم شدت، بدون تلفات بوده است. 

ارسال نظر