|
کدخبر: 145155

فاسد کردن عمدی واکسن کرونا توسط کارمند بیمارستان

کارمند بیمارستانی در امریکا به خاطر فاسد کردن عمدی دوزهای واکسن کرونا دستگیر شد

کارمند بیمارستانی در امریکا پس از بیرون آوردن «عمدی» ۵۷ شیشه (ویال) واکسن کرونا مدرنا از یخچال کلینیک و عدم بازگردانی به موقع آنها مسئولان این بیمارستان را وادار به دور انداختن دستکم ۵۰۰ دوز واکسن کرد.

بیمارستان Aurora Medical Center-Grafton در ایالت ویسکانسین امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از کارکنان این بیمارستان پس از برداشتن غیرقانونی دوزهای واکسن مدرنا از یخچال کلینیک اخراج و دستگیر شده است.

این بیمارستان در ابتدا «خطای انسانی» را عامل این حادثه عنوان کرد اما پس از بررسی‌های بیشتر اعلام شد که کارمند مذکور از روی عمد واکسن‌ها را برداشته و دیگر برنگردانده است. در پی این حادثه بیش از ۵۰۰ دوز واکسن کرونا مدرنا به دلیل بیرون نگه داشته شدن از یخچال دور انداخته شد. این واکسن حداکثر تا ۱۲ ساعت می‌تواند دمای اتاق را تحمل کند ولی برای نگهداری طولانی مدت باید بین دمای ۲ تا ۸ درجه سلسیوس یا دمای یک یخچال معمولی قرار گیرد.

مسئولان بیمارستان Aurora می‌گویند کارمند مذکور پس از بازجویی‌ها اعتراف کرده در دو مرتبه بین ۲۴ دسامبر و روز کریسمس واکسن‌های کرونا را از یخچال بیمارستان سرقت کرده است. به گفته آنها ۵۷ نفر در روز ۲۶ دسامبر در این بیمارستان واکسینه شده‌اند اما به خاطر بیرون ماندن واکسن‌ها از یخچال به مدت چند ساعت، واکسن فاسد شده و احتمالاً کم اثر را دریافت کرده‌اند. مسئولان بیمارستان این ۵۷ نفر را در جریان قرار داده و می‌گویند درحال‌حاضر سندی مبنی بر ضرر داشتن تزریق واکسن فاسد در دست نیست.

متهم اصلی پرونده که نامش فاش نشده درحال‌حاضر در بازداشتگاه به سر برده و با اتهاماتی همچون به خطر انداختن امنیت دیگران و تجویز داروی تقلبی روبه‌روست. پلیس ارزش واکسن‌های دور ریخته شده را بین ۸ تا ۱۱ هزار دلار تخمین زده است. FBI و سازمان غذا و داروی امریکا همچنان در حال بررسی این پرونده هستند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر