|
کدخبر: 139145

رسوایی بی‌ سابقه / دستگیری نماینده مجلس در پارتی جنسی

یوژف سایر، سیاستمدار اهل مجارستان تنها دو روز پس از اعلام استعفای خود از عضویت در پارلمان اروپا پذیرفت که در پارتی جنسی جنجالی اخیر در بروکسل حضور داشته است.

پلیس بروکسل روز جمعه گذشته به محل برگزاری یک پارتی جنسی در طبقه بالای یکی از میکده‌های این شهر یورش برد. برگزاری این مهمانی که با برقراری روابط جنسی بین شرکت‌کنندگان همراه بود برخلاف مقررات قرنطینه در پایتخت بلژیک محسوب می‌شد. پلیس به همین دلیل ۲۵ نفر از جمله یک نماینده پارلمان اروپا را که حالا مشخص شده یوژف سایر بود دستگیر کرد.

یوژف سایر بابت نقض مقررات قرنطینه که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع شده عذرخواهی کرده و رفتار خود را «غیرمسئولانه» خوانده است. علاوه بر این نماینده پارلمان اروپا دستکم دو دیپلمات اتحادیه اروپا نیز در این «سکس پارتی» حضور داشتند.

کناره گیری به دلیل فشار روانی

یوژف سایر روز یکشنبه اعلام کرده بود که به دلیل «فشار روانی» ناشی از فعالیت سیاسی تصمیم گرفته است تا از عضویت در پارلمان اروپا استعفاء دهد.

او یکی از اعضای ارشد حزب حاکم فیدش در مجارستان به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور محسوب می‌شود. یوژف سایر، ۵۹ ساله یکی از کسانی است که در نگارش قانون اساسی کنونی مجارستان در سال ۲۰۱۱ نقش داشت.

وی روز جمعه هنگام یورش پلیس بروکسل به محل «سکس پارتی» تلاش کرده بود تا از پنجره فرار کند. او استفاده از مواد مخدر در جریان این «سکس پارتی» را که بیشتر شرکت‌کنندگان در آن مرد بودند رد کرده است.

یوژف سایر پس از بازداشت به دلیل اینکه برگه هویتی همراه نداشت به همراه ماموران به خانه خودش انتقال یافت تا هویت او احراز شود. بنا به گزارشها وی با ارائه گذرنامه دیپلماتیک خود مدعی شده بود که مصونیت دیپلماتیک دارد. یوژف سایر که همسرش یکی از وکلا و قضات سرشناس مجارستان است ضمن عذرخواهی از اعضای خانواده خود از آنها تقاضای بخشش کرده است. یوژف سایر و همسرش یک دختر دارند.

منبع: یورو نیوز

ارسال نظر