|
کدخبر: 138416

شکارچی خرس را پس از بازداشت فراری دادند!

روز شنبه ۸ آذر، یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط تعدادی شکارچی غیر مجاز کشته شد.

روز شنبه ماموران محیط‌‌‌‌ بانی دنا در حال گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده دنا بودند که صدای شلیک سه تیر شنیدند.

مامورین در هنگام بررسی منطقه متوجه یک قلاده خرس می‌شوند که امعا و احشای آن توسط شکارچیان خارج شده بود و پس از بررسی متوجه یک عدد مرمی فشنگ مربوط به اسلحه کلاشینکف در بدن خرس می‌شوند.

ماموران محیط‌زیست دنا پس از چند ساعت تعقیب موفق به بازداشت یکی از شکارچیان می‌شوند با این حال مأمورین در حال انتقال شکارچی متخلف به محیط زیست، با راه بندان توسط چندین خودرو مواجه می‌شوند و این عده با وارد کردن صدمه زیاد به خودروهای محیط‌زیست و درگیری و تهدید محیط بانان، فرد متخلف را فراری می‌دهند.

پس از این واقعه دادستانی دنا با همکاری کلانتری شهر سی سخت و ماموران محیط‌زیست به محل مخفیگاه شکارچی متهم وارد شده و وی را دستگیر می‌کند.

دادستان دنا گفته همدستان شکارچی متخلف و یکی از چهره‌های اصلی که با راه بندان و تهدید سعی داشتند متهم را فراری دهند نیز شناسایی شده‌اند و دستور بازداشت آنها صادر شده است.

بر اساس قانون ایران، جریمه حقوقی ناشی از شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای با جنسیت نر ۷۵ میلیون تومان و ماده آن ۲۲۵ میلیون تومان جدای از جریمه کیفری تعیین شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها