|
کدخبر: 120763

راز قبرهای ۵۰ میلیونی شهر ری فاش شد + جزئیات

سلطان قبر از فروش قبرهای ۵۰ میلیونی به خانواده فوت شدگان اعترافات جدیدی کرد.

حوادث راز قبرهای ۵۰ میلیونی شهر ری فاش شد + جزئیات

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری از بازداشت متهم به قبر فروشی غیرقانونی خبر داد و گفت: متهم مبلغی بیش از مبلغ قانونی از خانواده متوفیان دریافت می‌کرده و تصور مردم این بوده که این مبلغ قانونی است.

غلامرضا نوفرستی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری عنوان کرد: حدود یک ماه گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه شخصی با سواستفاده از وضعیت خاص برخی از هموطنان که عزیزی را از دست داده‌اند و تمایل دارند عزیز خود را در آرامستان ابن بابویه به خاک بسپارند، پولی را از این‌ها دریافت می‌کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف دادستانی رصد فضای مجازی و اتفاقات مربوط به این شهرستان است، فراخوانی داده شد تا اگر کسی شکایتی دارد، شکایت خود را مطرح کند. تا این لحظه چهار نفر شکایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی پرداخت مبالغ و سواستفاده‌هایی که شده است مربوطه به قبل از سال ۹۷ است، گفت: متهم بین ۴۲ تا ۵۰ میلیون تومان از هر فرد دریافت می‌کرده است و با توجه به اسناد و مدارکی که شکات ارائه کرده اند، صرفا کمتر از پنج میلیون تومان را به متولی آرامستان تحویل می‌داده و مابقی به کارت خودش واریز می‌شده است.

جزییات بازداشت متهم به قبر فروشی غیرقانونی

نوفرستی در ادامه خاطرنشان کرد: طی استعلامی که انجام شده، مشخص شد که متهم هچ گونه سمتی در آرامستان ندارد و این مبالغ غیرقانونی است. از آنجایی که موضوع در فضای مجازی مطرح شد، زمانی که به سراغ متهم رفتند، متواری شد تا اینکه روز گذشته دستگیر شد و اعترافات اولیه وی حکایت از این دارد که اخذ این مبالغ را قبول دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی مطرح شد که این فرد در همه بقاع متبرکه شهرستان ری و استان تهران و حتی خارج از استان تهران ذی نفوذ است؛ اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده، این موضوع کذب است و صرفا مبالغی که گرفته شده مربوط به آرامستان ابن بابویه است و نه جای دیگر.

وی در تشریح نحوه انجام فرآیند مجرمانه توسط متهم اظهار کرد: متهم مبلغی بیش از مبلغ قانونی از خانواده متوفیان دریافت می‌کرده و تصور مردم این بوده که این مبلغ قانونی است؛ در حالی که بعدا اوقاف متوجه می‌شود که حق دفن پنج میلیون تومان است، اما بین ۴۲ تا ۵۰ میلیون تومان از مردم می‌گرفته است و تصور مردم این بوده که این مهتم همه کاره آرامستان است.

نوفرستی با بیان اینکه برای متهم پرونده قرار قانونی بازداشت موقت صادر شده است، گفت: تصور ما این است که با توجه به حجم بالای دفن اموات در این آرامستان، تعداد شکات بیش از این باشد.

سلطان قبر مبالغ اضافی از خانواده متوفیان می‌گرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری ادامه داد: متهم پیش از بازداشت اقدام به تهدید تعدادی از شکات کرده است تا از شکایت خود صرف نظر کنند و با توجه به اینکه متهم بازداشت شده و اطمینانی برای این فرد ایجاد شده، درخواست ما این است که شکات به دادستانی مراجعه کنند و یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت خود با خیالی آسوده طرح کنند و یقین داشته باشند که دادستانی با قاطعیت به موضوع رسیدگی خواهد کرد

 

منبع: رکنا

ارسال نظر