|
کدخبر: 109425

ماجرای اعدام جنجالی مجرم مشهدی چه بود؟‌

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در خصوص آنچه «تقطیع خبر اعدام یک مجرم مشهدی در رسانه‌ها و فضای مجازی» خواند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

حوادث ماجرای اعدام جنجالی مجرم مشهدی چه بود؟‌

متن این اطلاعیه بشرح زیر است:

 در حالی که برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی در مشهد به علت نوشیدن الکل خبر می‌دهند که آنان در این پرونده ناگفته‌های فراوانی را نادیده می‌گیرند. اما واقعیت ماجرا چیست؟

سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی طی سال‌های ٩۵تا ٩٧ بوده است.

این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود اما این پایانی بر خلاف کاری‌های وی نبود. او دو بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می‌رود. در سال ۷۹ بزهکاری‌های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد. در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است.

محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تایید و در همان سال بار دیگر به علت شرب خمر راهی زندان می‌شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم می‌شود.

محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹ ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه می‌یابد.

در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود. این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می‌شود. حتی نامبرده در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند: آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

نهایتا حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا در می‌آید. بدیهی است اتخاذ رویه‌های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار اینگونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیز بین افکار عمومی پنهان نماید."

 

  • چنگیز ارسالی در

    چرا مغلطه میکنید
    جرمهایی راکه میف رماییدمرتکب شده مجازات هم درعرض این چندس ال شده
    ازتوضیحات شمامعلوم مییشه اح تیاج به روانکاوداشته

ارسال نظر