|
کدخبر: 82880

راهکار خودروسازها پس از تحریم رنو و برلیانس

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ایران پس از تحریم شرکت‌های خودروسازی رنو و برلیانس و خروج آنها از ایران، اقدام به تکمیل چرخه تولید خود در این بخش کرد.

گسترش‌نیوز: روح الله طالبی درباره تاثیر تحریم‌ها بر شرکت‌هایی مثل پارس خودرو، اظهار کرد: از آنجایی که شرکت‌های رنو و برلیانس آتو به تعهدات خودشان در قبال شرکت پارس خودرو عمل نکردند، شرکت پارس خودرو تصمیم به تولید خودرو‌هایی گرفت که بتواند زنجیره تامین قطعات آن را در داخل ایجاد کند و مشکلی درباره تامین قطعات نداشته باشد. این واحد تولیدی درحال‌حاضر خودرو‌های ساینا و کوئیک را تولید می‌کند.

او درباره راهکار خودروسازها برای عبور از تحریم، گفت: متاسفانه چشم‌انداز یا استراتژی بلند مدت در طرح توسعه و تولید خودرو و زنجیره تامین قطعات نداشتیم و به همین دلیل درحال‌حاضر با چالش کاهش تولید خودرو و افزایش نرخ آن مواجه شدیم.آنچه که مهم است، اتخاذ استراتژی بلند مدت و مدون برای آینده است که نباید دستخوش تغییرات شود تا بتوانیم در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله حرفی برای گفتن در تولید خودرو در سطح منطقه و دنیا داشته باشیم.

طالبی درباره تغییرات اخیر نرخ خودرو گفت: باید خودروساز‌ها بتوانند تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند تا تولید خودرو مقرون به صرفه باشد و نرخ آن کاهش پیدا کند. قطعا کاهش تولید خودرو موجب افزایش نرخ خودرو خواهد شد. هنوز بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته نمی‌شود چرا که تولید کم آنها مقرون به صرفه نیست مانند برخی از سنسور‌ها که آنها از خارج کشور وارد می‌شوند. البته این نوع کار در همه شرکت‌های خودروسازی خارجی در دنیا مرسوم است.

این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ایجاد یک استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو امر بسیار مهمی در پیشرفت صنعت خودرو‌سازی است که می‌تواند ما را از چالش این چنینی رها کند.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها