|
کدخبر: 79880

اختصاصی گسترش‌نیوز:

پرفروش‌ترین خودروها در چین کدامند؟ / ۳ برندی که در ایران هم حضور دارند

چین جزو کشورهایی است که پیشرفت‌های بسیار بزرگی در صنعت خودروسازی داشته اما در سال ۲۰۱۹ کدام برندهای بیشترین فروش را در این کشور داشتند.

گسترش‌نیوز: بازار خودرو در کشور چین بسیار گسترده است و رقابت تنگاتنگی میان برندهای خودروسازی محلی و کشورهای دیگر وجود دارد. اخیرا یک لیست ۱۰۰ تایی از برندهای خودرویی که بیشترین میزان فروش در سال ۲۰۱۹ را داشته‌اند منتشر شده است. این لیست البته ۶۱ درصد از کل بازار خودروی چین را شامل می‌شود که در صد این جدول برند فولکس‌واگن با مدل لاویدا قرار دارد. جالب اینجاست که بدانید فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در مقام نخست از لحاظ فروش خودرو در کشور چین قرار دارد. لازم به ذکر است که ۱۰ خودروی اول این لیست تقریبا ۱۴ درصد از کل بازار این کشور را تشکیل می‌دهند.

chinacars1.jpg

یکی از بهترین خودروهایی که بیشترین میزان فروش از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را در کشور چین داشت مربوط به برند wuling می‌شود. این برند با مدل hongguang توانست آمار فروش بسیار خوبی را در این کشور کسب کند. اما از سال ۲۰۱۷ فولکس‌واگن توانست با مدل لاویدا که یک سدان کامپکت است در بازار این کشور به بیشترین میزان فروش دست پیدا کند. پس از لاویدا نیز برند نیسان با مدل sylphy فروش بسیار خوبی را در سال ۲۰۱۹ برای خود رقم زده و توانسته در جایگاه دوم قرار گیرد.

تا اینجای کار هیچ یک از مدل‌های ذکر شده در ایران قرار ندارند. رتبه‌های اول و دوم میزان فروش در چین به دو برند آلمانی و ژاپنی تعلق دارد. اما رتبه سوم میزان فروش در سال ۲۰۱۹ را هاوال کسب کرده است، خودروسازی که محصولات آن در ایران نیز به صورت محدود توسط گروه بهمن عرضه شد. مدل H۶ این خودروساز توانسته فروش خوبی در سال ۲۰۱۹ داشته باشد و در مقام سوم بایستد.

اگر بخواهیم فقط به برندهای پر فروش ساخت چین اشاره کنیم بعد از هاوال، جیلی با ۲ مدل خود در رتبه ۱۳ و ۱۴ قرار دارد. پس از آنها نیز چانگان با مدل cs۷۵ رده ۲۰ را کسب کرده که می‌توان آن را نوعی پیشرفت دانست چرا که این برند در سال ۲۰۱۸ مقام ۴۴ را داشت. به طور کلی می‌توان گفت از بین برندهای چینی موجود در ایران سه خودروساز هاوال، جیلی و چانگان در کشور چین بیشترین میزان فروش را کسب کرده‌اند.

chincar1.jpg

chincar21.jpg

chincar3.jpg

chincar4.jpg

chincar5.jpg

chincar6.jpg

chincar7.jpg

chincar8.jpg

chincar10.jpg

chincar11.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها