|
کدخبر: 283506 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران؛

گروکشی ایرلاین ها مسبب افزایش قیمت بلیت

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ایرلاین‌ها در هر مرحله‌ای برای افزایش قیمت‌ها اقدام کردند به نتیجه رسیدند، پس به زودی شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود. این شغل، شغلی پول‌ساز و پردرآمد است به همین علت کشور ما تعدد شرکت های هواپیمایی وجود دارد.

حمل و نقل گروکشی ایرلاین ها مسبب افزایش قیمت بلیت

امروزه حمل‌ونقل یکی از نیازهای اولیه انسانی بوده که با توسعه اقتصادی و اجتماعی دامنه گسترده‌تری پیدا کرده و جزو جداناپذیر زیربنایی جامعه است که علی‌رغم نقش محوری در توسعه  متناسب با شرایط جامعه خود نیز باید دچار تحول شود.

بخش حمل‌ونقل به دلیل اهمیت ویژه و جایگاه مهمی که در اقتصاد جوامع بشری دارد یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود و پیشرفت و توسعه آن نقش مهمی در ایجاد تحول در سایر بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی ایفا می‌کند تا جایی که امروزه بیشتر اندیشمندان و صاحب‌نظران عرصه اقتصادی، رشد و توسعه همه‌جانبه کشورها را مشروط به توسعه بخش حمل‌ونقل می‌دانند.

اخیراً رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد تعرفه بلیت هواپیما با توجه به افزایش نرخ ارز و درخواست شرکت‌های هواپیمایی باید افزایش یابد که این درخواست در حال بررسی است و به محض نهایی شدن اعلام می‌شود. شرکت های هواپیمایی به هر بهانه‌ای دست به افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌زنند و متأسفانه کسی جلو دار آن‌ها نیست حتی با مخالفت هایی که صورت می گیرد با فشارهایی که شرکت های هواپیمایی می آوردند در انتها شاهد افزایش قیمت هستیم.

اوایل هفته جاری، شرکت هواپیمایى پارس‌ایر طى نامه‌ای اعلام کرد، با توجه به پایین بودن نرخ مصوب بلیت مسیر تهران به یاسوج و بالعکس دچار ضرر و زیان شده و ۲ پرواز خود را در روزهاى دوشنبه و سه‌شنبه باطل کرده است. اکنون نرخ مصوب بلیت مسیر یاسوج_تهران ۸۴۰ هزار تومان است؛ این شرکت توقع دارد نرخ از طرف سازمان هواپیمایى کشورى به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد و به دلیل عدم موافقت سازمان با افزایش قیمت فعلاً پروازها را باطل کرده است.

گسترش نیوز پیرامون زیاده خواهی ایرلاین‌ها با رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

دست ایرلاین‌ها در جیب مردم

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیرامون درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: تمامی ایرلاین‌ها هواپیماهای خود را با پول مردم خریداری کرده‌اند و با وام‌های کلان دولتی هواپیما آورده‌اند اما تمامی هواپیماهای خریداری شده از رده خارج هستند و برای تعمیر آن مجدد وام و تسهیلات گرفته می‌شود. ایرلاین‌ها نه یک‌بار بلکه چند بار با وام گرفتن‌های متعدد دست بر جیب مردم می‌کنند.

حرمت-الله-رفیعی

ناله شرکت‌های هواپیمایی تمامی ندارد

وی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی اظهار دارند که زیان ده هستند اما ایرلاین‌ها در همین شرایط کرونایی‌، تحریم و اعتراضات هم بر اساس اعداد و ارقام سود ۵۰درصدی خود را دارند. کدام یکی از شغل‌های که در کشور وجود دارد این‌چنین است که از تومان به تومان کار خود سود ببرند در حالی که همیشه هم میگویند زیان ده هستیم.

رفیعی خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا این تعداد ایرلاین وجود ندارد. وقتی جمعیت و وسعت کشور ایران را با هند، چین، آمریکا و کشورهای پرجمعیت دنیا مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که کشورهای مذکور نصف تعداد شرکت‌های هواپیمایی کشور ما ایرلاین ندارند. آقایان که اظهار می‌کنند که این صنعت زیان ده است و تمام آن‌ها بخش خصوصی هم هستند چرا در این شرایط تحریم ایرلاین داری می‌کنند؟ تمامی آن‌ها در همین شرایط متولد شده‌اند و از سود ایرلاین‌های خود بنگاه‌داری و کارهای اقتصادی انجام می‌دهند.

وی افزود: صاحبان این شرکت‌ها با سرمایه ملی هواپیماهای خود را خریداری کرده‌اند، چنانچه بخواهند زیاده خواهی کنند و هواپیماها را بخوابانند باید جوابگو باشند. تحت هیچ شرایطی ایرلاین ها ضرر نمی‌کنند و در حال سود کردن هستند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت‌ها افکار عمومی را تحت شعاع قرار می‌دهند اما نمی‌گویند بر چه مبنایی این افزایش قیمت انجام می‌شود. شرکت های هواپیمایی خدماتی هستند و در خدمت مردم. آن‌ها نباید با اعتقاد به این موضوع که مسافر همیشگی خود را دارند قیمت‌ها را افزایش دهند.

رفیعی در پایان گفت: ایرلاین‌ها در هر مرحله‌ای برای افزایش قیمت ها اقدام کردند به نتیجه رسیدند پس به زودی شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود. شغل ایرلاین داری شغل پول‌ساز و پر درآمدی است به همین علت کشور ما پر از شرکت های هواپیمایی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها