|
کدخبر: 125900

اتوبوس ‌های جدید در راه تهران + جزئیات

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران توضیحاتی درباره سرانجام خرید اتوبوس و واگن مترو برای پایتخت ارائه داد.

حمل و نقل اتوبوس ‌های جدید در راه تهران + جزئیات

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره سرانجام خرید اتوبوس و مینی بوس برای پایتخت اظهار داشت: در جلسه هم‌اندیشی اخیر اعضای شورای شهر با شهردار تهران، آقای حناچی اعلام کرد که در مهر اولین سری از اتوبوس‌ و مینی بوس‌های تولید داخل تحویل شهرداری داده می‌شود.

وی افزود: ما اطلاع داریم که قراردادهایی که در این زمینه منعقد شده هنوز امضای آخر آن توسط یکی از مسوولین شرکت ایران‌خودرو دیزل باقی مانده است و با توجه به نوسانات ارز و افزایش قیمت‌ها، مسوولان این شرکت بر روی قیمت آخر و تمام شده حرف دارند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته مدتی پیش موضوع افزایش نوسانات ارزی برای این قرارداد در نظر گرفته شد و مقداری افزایش قیمت اتوبوس و مینی بوس لحاظ شد و شهرداری نیز این موضوع را قبول کرد.

وی گفت: از آنجایی که قیمت دلار لحظه‌ای شده است، خرید این اتوبوس‌ها نیز در حال حاضر با مشکل همراه شده که البته نه تنها قرارداد تأمین اتوبوس‌ها بلکه در حال حاضر بسیاری از قراردادها و مناقصه‌ها برای کارهای عمرانی با مشکل همراه است.

علیخانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در صورتی که این مشکل برطرف شود و امضای نهایی صورت گیرد، در پاییز اولین سری اتوبوس‌ها تحویل شهرداری خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران درباره سرانجام تأمین ۶۳۰ واگن مترو برای تهران گفت: این موضوع همچنان گرفتار مسائل بانکی است. البته بحث پیش‌پرداخت قرارداد با طرف خارجی مطرح است که این مبلغ را باید دولت بپردازد و به دلیل مشکل تحریم‌ها، موانعی در این زمینه وجود دارد که توسط بانک مرکزی در حال پیگیری است.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر