|
کدخبر: 320502

مدیریت شهری/شهرداری تهران/حقوق کارگران

تصمیم جدید شهرداری / پاکبان ها مجهز می شوند

شهرداری تهران قرار است بر روی لباس پاکبان ها، چراغ های چشمک زن نصب کند.

جامعه تصمیم جدید شهرداری / پاکبان ها مجهز می شوند

پاکبان ها، قشر زحمت کش جامعه هستند که همواره جانشان در خطر است. این خطرات می تواند عواملی مثل تصادف باشد که چندین بار شاهد بوده ایم که یک پاکبان در اثر برخورد با ماشین، جان خود را از دست داده است.

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصمیم جدید برای لباس‌پاکبانان خبر داد.

تصادف در تاریکی شب، مهم‌ترین حادثه‌ای است که برای پاکبانان چه در تهران و چه در شهرهای دیگر رخ می‌دهد. در این شرایط آنچه اهمیت پیدا می‌کند، مجهز کردن پاکبانان به تجهیزاتی است که باعث جلوگیری از بروز چنین حوادثی شود.

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران می‌گوید: درخصوص لباس پاکبانان، در هر فصل یک دست لباس جدید از سوی پیمانکار به آن‌ها داده می‌شود. در قرارداد بین شهرداری و پیمانکار هم آمده است که پیمانکاران موظف هستند لباس ایمن برای پاکبانان تهیه کنند. لباس پاکبانان باید دید در شب داشته باشد، روی کمر لباس پاکبانان۲ نوار شبرنگ وجود دارد که حتی اگر خودرو دنده عقب هم حرکت کند، کاملا مشخص خواهد بود. روی زانو و مچ شلوار هم نوارهای شبرنگ وجود دارد. لباس‌ها در هر شرایطی در شب دید دارد مگر اینکه خودرویی چراغ نداشته باشد که پاکبان دیده نشود.

قنبر آدینه‌وند ادامه می‌دهد: برای آینده و جلوگیری از حوادثی که در تاریکی هوا برای پاکبانان رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی شده که روی شانه لباس پاکبانان چراغ چشمک زن تعبیه شود تا امنیت آن‌ها تامین شود. همچنین در قراردادهای جدید پیمانکاران موظف و مکلف شده‌اند نظافت بزرگراه‌ها و معابر اصلی را به وسیله ماشین‌آلات تخصصی رفت و روب، جدول شور، گاردریل شور و ... انجام دهند تا هم خطری جان پاکبانان را در بزرگراه‌ها تهدید نکند و هم اینکه نظافت و پاکسازی بهتر انجام شود.

به‌گفته وی، با توجه به اینکه کار به پیمانکار واگذار شده است، هرگونه مسئولیت حوادثی که برای این قشر زحمتکش رخ می‌دهد برعهده پیمانکار است، اما ما به‌عنوان وظیفه شرعی و اخلاقی پیگیر مشکلات پاکبانان هستیم، طوری که در این موارد اگر پیمانکار کم‌کاری کند، حتما از سوی ما پیگیری می‌شود و ما در قبال مشکلات پاکبانان کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به وظایف پیمانکاران در قبال پاکبانان نیز می‌گوید: با توجه به اینکه همه مسئولیت‌های پاکبانان به شرکت‌های پیمانکاری واگذار شده است، هرگونه مسئولیت حوادث و موارد اینچنینی برعهده پیمانکار است و شرکت پیمانکاری موظف است همه پاکبان‌ها را بیمه کند.

چندی پیش مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که در دوره جدید مدیریت شهری حقوق و مزایای پاکبان‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در مراسم آغاز طرح واکسیناسیون آنفلوانزای پاکبانان و کارگران خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: طرح واکسیناسیون  پاکبانان کار ارزشمندی است و از مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، مدیرعامل عامل شرکت شهر سالم و همه کسانی که در این امر کمک کردند، تشکر می‌کنم.

امید است با تلاش هایی که تیم مدیریت شهری انجام می دهد، شاهد آن باشیم که جان پاکبان های عزیز در خطر نباشد و در سلامت کامل باشند.

  • کوهکن ارسالی در

    اینم سوغات زاکانی از چین. آفتابه و لگن ه فت دست ولی شام و نهار هیچی. حق ماموریت د لاری جواب داد.

  • ناشناس ارسالی در

    بهتر نیست شهرداری بجای برده داری و قراداد بستن با شرکتها مستقیم پول و به خود کارگر بدهد . نیروی که بیست سال کارگری کرده و اگر مریض شود اخراج می شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها