|
کدخبر: 318276

ورزشگاه/شهرداری تهران/پایتخت

ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در پایتخت

شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است در تهران یک ورزشگاه بزرگ ساخته شود.

جامعه ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در پایتخت

ساخت یک ورزشگاه بزرگ در پایتخت قرار است که با کمک چینی ها صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: دستور رییس جمهور در ساخت مجموعه بزرگ ورزشی در پایتخت، مقدمه‌ای برای بررسی شرایط و نیازهای ورزش شهر تهران شد و بر همین اساس، ایجاد سه مجموعه ورزشی با همکاری چین در حال برنامه‌ریزی است.

نشست خبری مرحله پایانی مسابقات قهرمانی شهر (۲) امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست اظهار کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری، حوزه ورزش با سرانه‌های ورزشی که فاصله زیادی با استانداردها داشت مواجه بودیم، همچنین مشکل جدی در زیرساخت‌ها و مجموعه‌های ورزشی داشتیم. باید زیرساخت‌ها را به مدار خدمت برمی‌گرداندیم که ۶۹ اماکن ورزشی به مدار برگشته و همچنین بازسازی و نوسازی نیز در دستورکار است.

وی افزود: بحث گسترش فضاهای ورزشی هم داریم و به سمت توسعه می‌رویم. بیش از ۳۰ مجموعه منطقه‌ای به مجموعه‌های ما اضافه شده ولی نسبت به استاندارد سازمان، فاصله داریم. امیدواریم همه این موضوعات نویدبخش سال خوبی در ۱۴۰۳ باشد و توان سازمان ورزش به این‌جا برسد که میزبان رویدادهای داخلی و خارجی باشیم.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای شهر همیشه از برنامه‌های ورزشی حمایت کرده و توسعه زیرساخت‌ها در سال آینده محقق خواهد شد. البته باید رویدادهای ورزشی را هم همراه با توسعه زیرساختی جلو می‌بردیم. قهرمان شهر گام‌های خوبی را در محلات برداشت و مخاطبان خوبی کسب کرد. چنین رکوردهایی را ما در سازمان ورزش نداشتیم و باید به ۱۰ درصد جمعیت تهران طبق تقویم قهرمان شهر می‌رساندیم. امیدوارم بتوانیم شادی و نشاط را برای مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: به‌دلیل عقب‌ماندگی حوزه زیرساختی، بنا شد تا از اماکن موجود بهره ببریم به همین دلیل با آموزش‌ و پرورش در حال توافق و تعامل هستیم تا از فضای مدارس دخترانه و پسرانه در ساعات غیرآموزشی استفاده کنیم. در حوزه مساجد هم نیز به دنبال آن هستیم تا از فضاهای آن‌ها در کنار انجام کارهای فرهنگی و مذهبی بخشی را نیز به فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهند.

توکلی‌زاده با بیان این که نرخ خدمات ورزشی ما کمتر از نرخ دولتی است، افزود: سعی کردیم نرخ خدمات ورزشی را از نرخ خدمات دولتی پایین‌تر نگه داریم که البته این به منزله کاهش کیفیت نیست، تلاش کردیم با نظارت این کار صورت بگیرد تا کیفیت کاهش پیدا نکند.

وی اظهار کرد: متاسفانه طی این سال‌ها اماکن ورزشی نه بازسازی و نه چیزی به اماکن اضافه شد. ضمن بازسازی و افزایش اماکن ورزشی سعی داریم خدمات باکیفیت‌تری به مردم ارائه دهیم. چون حجم کار زیاد است و برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، هیات تخلفات در سازمان ورزش شهرداری به تخلفات رسیدگی می‌کند.

توکلی‌زاده در پاسخ به این پرسش که قهرمان شهر (۲) در فاز استانی نیز اجرا می‌شود یا خیر، افزود: در این زمینه جلساتی با کلان شهرها داشتیم و قرار است ۲۰ رشته‌ای که در تهران برگزار می‌شود دستورالعمل آن به سایر کلان شهرها نیز ارسال شود تا در آنجا نیز اجرا شود و الگوسازی کنیم.

وی درباره تهاتر میان شهرداری تهران با وزارت ورزش در مجموعه ورزشی تختی گفت: پروژه شهید شوشتری یکی از پروژه‌های بزرگ تهران است و تاثیر زیادی بر روی ترافیک تهران دارد. اجرای این پروژه منوط به یک تهاتر میان وزارت ورزش و شهرداری بود. گفت‌وگوها انجام و لایحه به صحن شورا رفت و مصوب شد که انجام شود. با این پروژه، چیزی از زیرساخت ورزشی کم نمی‌شود و از طرف دیگر گره ترافیکی به ویژه در شرق تهران هم باز می‌شود. با این وجود و با توجه به اینکه سازمان ورزش بخشی از اماکن خودش را در اختیار وزارت ورزش قرار داد، مقرر شد شهرداری بودجه ۲ هزار میلیاردی تخصیص دهد تا زیرساخت‌های مورد نظر را جایگزین کند. لایحه این موضوع در اختیار شورای شهر قرار گرفته و آنها نیز پیگیر هستند تا املاک مورد نظر اضافه شود.ش

منبع: ایپنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها