|
کدخبر: 319459

خودروی کارکرده/خودروی فرسوده/کرایه تاکسی

فرسودگی نیمی از تاکسی های تهران / شهرداری تسهیلات می دهد؟

گزارشات میدانی حکایت از آن دارد که نیمی از تاکسی های درحال حرکت تهران فرسوده هستند.

جامعه فرسودگی نیمی از تاکسی های تهران / شهرداری تسهیلات می دهد؟

تاکسی های فرسوده بسیاری در پایتخت درحال حرکت هستند که این امر سبب شده است تا هوای پایتخت آلوده شود. شنیده ها حکایت از آن دارد که قرار است تسهیلات ویژه ای به رانندگان تاکسی پرداخت شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران گفت: رویکرد جدید در حوزه حمل و نقلِ مسافر با تاکسی به سمت هوشمندسازی و حمل و نقل ترکیبی و برنامه ریزی سفرهای درون شهری است که این رویکرد نیاز به ایجاد زیرساختهای لازم و هماهنگی‌های بیشتر با ذینفعان دارد.

شادی مالکی در دومین مجمع عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری در حاشیه دومین مجمع عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در یزد بیان کرد: نیمی از تاکسی های پایتخت فرسوده هستند و میانگین سن عمر این خودروها ۱۰ سال است.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها بسیار فرسوده هستند و در کلان شهرهایی مانند تهران تقریبا نیمی از تاکسی‌های در حال فعالیت فرسوده‌اند.

مالکی اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا ، حرکت به سمت نوسازی تاکسی که از یک عقب ماندگی و به دلایل مختلف از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و در بسیاری از شهرها اعداد و ارقام تاکسی‌های نوسازی شده در سال جاری با تعداد خودروهای فرسوده بسیار فاصله دارد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: البته برای مشکل رانندگان تاکسی در تأمین منابع نوسازیِ خودروها، تفاهم نامه ای هم با صندوق کار آفرینی امید انعقاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای تاکسی‌های فرسوده و همچنین تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای ون های فرسوده با کارمزد ۸ درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برقی سازی ناوگان که در کلان شهرها و تهران مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: طبق قراردادهای صورت گرفته با شرکت‌های چینی، ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون وارد کشور می شود و در ناوگان حمل و نقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، تصریح کرد: سهم شهرداری ها عوارض یک درصد از فعالیت حمل و نقل هوشمند مسافر در طول یک سال است که صرف نوسازی ناوگان خواهد شد.

مالکی  سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی تهران را ۱۸ درصد بیان و خاطرنشان کرد: تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال هستند که این تعداد تاکسی روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سطح پایتخت جابه‌جا می کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: در آئین نامه سن مرز فرسودگی برای تاکسی‌های بنزینی و دوگانه سوز ۸ سال اعلام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران، وی در مورد وضعیت معاینه فنی تاکسی ها نیز گفت: اکنون تاکسی های با سن کمتر از ۱۰ سال دوبار در سال و تاکسی های با سن بیش از ۱۰ سال ۴ بار در سال برای معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها