|
کدخبر: 318286

پلیس راهور/تخلفات/موتورسیکلت

اتمام حجت پلیس راهور با این افراد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار کرد که برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران موضوعیت ندارد، بلکه فرهنگسازی و همچنین اصلاح رفتار ترافیکی در اولویت ما قرار دارد.

جامعه اتمام حجت پلیس راهور با این افراد

سردار سید تیمور حسینی گفت: طرح۱۰  پلیس راهور تهران بزرگ مدت زمان زیادی است که با هدف انضباط بخشی به رفتارهای ترافیکی موتورسیکلت سواران اجرایی شده است.

در اجرای این طرح ماموران پلیس راهور در نقاط مختلف شهر توقف کرده و با تخلفاتی نظیر حرکت خلاف جهت، حمل بار غیرمتعارف، عبور از چراغ قرمز، انجام حرکات نمایشی، حرکت از خط ویژه و پیاده‌رو، نداشتن کلاه ایمنی و ... برخورد می‌کنند. همچنین در کنار اجرای این طرح با تخلفات ساکن نظیر پارک دوبله، توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی و همچنین پارک در  مخصوص معلولان و جانبازان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت قدرت مانور بیشتری در مقایسه با خودرو دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز برخی از راکبان موتورسیکلت به وسیله آن تخلفاتی را انجام می‌دهند که موجب آزار مردم شده است. مردم بارها و بارها از پلیس خواستار برخورد با این موارد شده‌اند و برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران جزو بیشترین موارد مطرح شده از سوی مردم به پلیس راهور است.

حسینی ادامه داد: ما این را می‌دانیم که برخی از موتورسواران از این وسیله برای امرار معاش و معیشت خود استفاده می‌کنند، اما واقعیت این است که نباید امرار معاش با تخلف و به خطر انداختن جان خود و دیگران همراه باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره توقیف موتورسیکلت‌های متخلف و استقرار کفی‌ها نیز گفت: ما به دنبال آمار نیستیم و اتفاقا استقبال می‌کنیم که اگر کفی خالی برگردد، اما به شرطی که تخلفی رخ ندهد. دراین حوزه نگاه ما کمی نیست و به دنبال این نیستیم که چه تعداد موتور توقیف می‌شود بلکه اصلاح رفتار موتور سواران مد نظر و اولویت ماست.

حسینی با تاکید بر اینکه طرح ۱۰ با هدف انتظام‌بخشی برای شُدآمدی تردد در پایتخت در حال اجراست، گفت: اجرای این طرح نقش بسیار پررنگی در بازکردن گره‌های ترافیکی دارد چرا که تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل می‌رسد و پیش‌بینی شده است که با ساماندهی موتورسیکلت‌سواران ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: برخی از تخلفات موتورها مانند عبور از محل ممنوع شامل خط ویژه یا پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز و... خط قرمز پلیس است چرا که این رفت‌وآمدها می‌تواند برای فرد موتورسیکلت‌سوار و یا دیگر کاربران ترافیک حادثه ایجاد کند. از این رو در صورت مشاهده چنین تخلفاتی نسبت به توقیف موتورسیکلت اقدام می‌شود.

و در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مردم از ترافیک‌های سنگین و از آن بیشتر از بی‌نظمی در ترافیک گله‌مند هستند گفت: روزانه حدود ۲۰ میلیون جابجایی در سطح معابر تهران رخ می‌دهد و اگر حساب کنیم افراد روزی یک ساعت معطلی در ترافیک داشته باشند می‌توان گفت که ۲۰ میلیون ساعت اتلاف وقت تنها در ترافیک تهران داریم.

وی در ادامه به مسئولیت ۲۶ دستگاه در حوزه ترددهای شهری و جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: ما موظف هستیم سهم خود را در این زمینه ایفا کنیم اما از وزارت راه، کشور، بهداشت و ارشاد و قانونگذاران در مجلس و همچنین دستگاه قضایی مطالبه جدی داریم و همه باید سهم خود را ایفا کنند. البته اینطور نیست که اگر بقیه سهم خود را ایفا نکنند پلیس هم به وظیفه خود عمل نکند، ما به وظایف خود عمل خواهیم کرد و حتی در موارد بیش از آنچه که باید عمل کرده‌ایم.

حسینی با بیان این مطلب که باید تقاضای سفر، تقویت ناوگان عمومی و مطالعات آمایشی سرزمینی را در نظر داشته باشیم گفت: مطالعات آزمایشی شاهد این است که ما تمرکز تمام امکانات را در بخش کوچکی در تهران شاهد هستیم. در این راستا انتظار داریم که سازمان‌های نظارت هوشمند نقش خود را ایفا کرده و رفتار رانندگان را تحت رصد و پوشش قرار دهند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها