|
کدخبر: 318239

در راستای تاکیدات شهردار تهران و طرح تحول بیست گانه انجام شد؛

از ایمن سازی بوستان ها و فضای سبز منطقه تا شناسایی ۸۰ میله قنات در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از شناسایی ۸۰ میله قنات و اجرای طرح ایمن سازی بوستان ها و فضای سبز سطح منطقه در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت خبر داد.

جامعه از ایمن سازی بوستان ها و فضای سبز منطقه تا شناسایی ۸۰ میله قنات در منطقه ۱۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ، محمد شیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ با دارا بودن سرانه فضای سبز بیش از ۳۳مترمربع به ازای هر شهروند و دارا بودن ۱۵۱ بوستان شهری  یکی از مناطق برخوردار تهران به حساب می‌آید. گفت: شهرداری منطقه تلاش دارد تا بتواند سرانه فضای سبز را برای پرجمعیت‌ترین منطقه ارتقا بخشد و همواره  نسبت به ایمن‌سازی بوستان‌های موجود توجه ویژه‌ای دارد.

به گفته او؛ به همین سبب و با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی شهروندان و تاکیدات  شهردار محترم تهران موضوعات مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان، در طرح  پایش ایمنی و شناسایی موارد پر خطر بوستان‌های سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

شیری اضافه کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات در بحث ایمن‌سازی بوستان‌ها شناسایی بیش از ۸۰ مورد میله قنات در محدوده فضای سبز منطقه است، که پس از شناسایی آنها اقدام به تهیه و نصب دریچه بتنی جهت رفع خطر از میله قنات‌های بوستان‌های توسکا، آزادگان، پامچال و پردیس بانوان و میدان بسیج به تعداد 85 عدد شده است.

شهردار منطقه افزود: نصب دریچه سیمانی برای تامین ایمنی قنات‌ها،  رفع خطر، طوقه چینی و نصب کول میله قنات در میدان بسیج،  رفع خطر با نصب دریچه سیمانی و طوقه چینی در بوستان‌های توسکا و آزادگان، پردیس بانوان، نصب دریچه فلزی برای حوضچه لایروبی، نصب نرده فلزی برای کانال سرخه حصار،  نصب تابلوی خطر سقوط برای دریچه‌ها و قنات‌ها،  مرمت جداره مسیل جاجرود در حاشیه بوستان آزادگان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایمنی تردد شهروندان در بوستان‌های منطقه است.

او در ادامه به طرح ایمن‌سازی و بهسازی بوستان پردیس بانوان اشاره کرد و افزود: طرح اورهال، بازسازی و ایمن سازی این مجموعه از سال گذشته انجام شد و این محیط را به فضایی ایمن‌تر برای حضور بانوان تبدیل کرده است.

شیری در پایان گفت: شهرداری منطقه ۱۵ در کنار اقدامات انجام شده  همچنین با مکاتبه با سازمان‌ها و ادارات موثر و برگزاری جلسات با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی تهران، جهاد کشاورزی شهرستان ری، آب منطقه‌ای تهران و آب منطقه‌ای شهرستان ری، فرمانداری شهرستان ری و سازمان بوستان و فضای سبز شهر تهران و نیز اداره کل خدمات شهری ضمن مطالعه، شناسایی و ایمن‌سازی قنوات موجود در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ ، سعی در ارتقای  ایمنی تردد شهروندان در منطقه دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها