|
کدخبر: 317155

پل حافظ/ترافیک/شهرداری تهران

جمع آوری پل قدیمی تهران قطعی شد

پل حافظ یکی از قدیمی ترین پل های تهران است که جدیدا خبر از جمع آوری این بنا به گوش می رسد.

جامعه جمع آوری پل قدیمی تهران قطعی شد

شنیده ها حکایت از آن دارد که بررسی های نهایی برای جمع آوری پل حافظ صورت گرفته است و به زودی این بنا جمع آوری خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارشناسی برای برچیدن پل حافظ انجام شده و این پل باید جمع‌آوری شود.

سیدمحمد آقامیری درخصوص انجام کارشناسی برای تعیین تکلیف وضعیت پل حافظ اظهار کرد: بررسی لازم در این رابطه انجام شده و پل باید جمع‌آوری شود، اما اینکه چه زمانی برچیدن پل صورت بگیرد، مورد بحث است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارشناسی‌ها به نتیجه رسیده است، یادآور شد: نظرات تخصصی و کارشناسی نهایی شده بر این است که پل حافظ باید برچیده شود.

وی با تأکید بر اینکه برای جمع‌آوری این پل باید ملاحظات ترافیکی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این عملیات عمرانی بار ترافیکی را به همراه خواهد داشت، باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا مردم دچار مشکل نشوند؛ لذا زمان اجرای این طرح مورد اهمیت است.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که آیا برچیدن پل‌های دیگر نیز در برنامه مدیریت شهری قرار دارد یا خیر؟ گفت: درحال‌حاضر تنها جمع آوری پل حافظ به نتیجه قطعی رسیده و برای دیگر پل‌ها با شرایط مشابه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

گفتنی است پل حافظ در امتدا شمال-جنوب بر روی خیابان حافظ و پس از چهارراه کالج شروع می‌شود، سپس در تلاقی با چند خیابان از جمله نوفل لوشاتو و جمهوری، تا نزدیک بازار موبایل ایران امتداد دارد.

پل حافظ ۵۰ سال پیش برای بازی‌های آسیایی ساخته شد اما این روزها مسئولان از حذف و جمع آوری این پل خبر می‌دهند.

سال ۱۹۷۴ هفتمین دوره بازی‌های آسیایی در ایران برگزار شد و برای ورود کاروان بازی‌ها سه پل موقت در تهران ساختند که امروز جزو پل‌های معروف و پرتردد هستند. پل حافظ، کریم خان و گیشا سه پلی بودند که در سال‌ها ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۲ ساخته شدند اما به دلیل موقت بودن طراحی لرزه‌ای نداشتند.

حالا ۵۰ سال گذشته و این پل‌ها همچنان فشاری بیش از توانشان تحمل می‌کنند و مسئولان شهری از جمع‌آوری آن‌ها خبر می‌دهند. سال ۹۹ هم موضوع جمع‌آوری مطرح شده بود و همان سال صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی وقت شهرداری تهران، گفته بود که معاونت فنی و عمرانی مجری دستورات ترافیکی است و ایده جمع‌آوری پل حافظ مطرح و با آن موافقت شد، اما در نهایت در شورای ترافیک شهرداری تهران به تصویب نرسید. وی عنوان کرده بود که این پل از نظر ایمنی مشکلی ندارد و شورای ترافیک، جمع‌آوری آن را به تصویب نرساند. به نظر می‌رسد که علی رغم سال ۹۹ امسال اتفاق نظری میان مسئولان شهری برای جمع‌آوری پل حافظ وجود دارد اما هنوز مشخص نشده که جمع‌آوری این پل گره ترافیکی ایجاد خواهد کرد یا خیر اما آنچه از صحبت‌های مسئولان برداشت می‌شود این است که حذف پل چندان تاثیری بر ترافیک نخواهد داشت.

منبع: رادار اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها