|
کدخبر: 314632

اختصاصی گسترش نیوز؛

واردات ۲هزاردستگاه اتوبوس برقی قطعی است؟ / قیمت ۲برابری نسبت به مدل گازسوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه برگزاری بکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، توضیحاتی را در ارتباط با بحث واردات اتوبوس برقی و کاهش آلودگی هوا ارائه داد.

جامعه واردات ۲هزاردستگاه اتوبوس برقی قطعی است؟ / قیمت ۲برابری نسبت به مدل گازسوز

مهدی چمران در  ارتباط با بحث مازوت سوزی نیروگاه ها گفت: نیروگاه هایی که از مازوت استفاده می کردند پلمب شدند تا هوای تهران از این بیشتر آلوده نشود.

چمران ادامه داد:  در ارتباط با بحث ناوگان حمل و نقل باید گفت که  شرکت واحد اعلام کرد گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد.

وی افزود: بحث آلودگی هوای تهران دائمی شده و چنین موضوعی تاسف بار است. باید اشاره کرد که در هر شرایطی، گازوئیل و بنزین آلودگی ایجاد می کنند و تردد مردم با خودروهای شخصی، این آلودگی را بیشتر میکند.

چمران گفت: وزارت صمت توصیه کرده است که تمام ۲هزار دستگاه اتوبوس وارداتی برقی باشد. این اتوبوس ها نسبت به مدل گازسوز، هزینه ۲ برابری دارند اما بنا بر توصیه وزارت صمت، قرار شد که تمام آن ها برقی باشند.با این اقدامات می‌ توان امیدوار بود از آلودگی کاسته شود؛ البته اگر مردم نیز همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند کمک بزرگی خواهد بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها