|
کدخبر: 314368

شورای شهر/موتورسیکلت/بنزین

تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی/اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی شورای شهر تهران به شهرداری تهران برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی خبر داد.

جامعه تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی/اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه

جعفر تشکری هاشمی گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در شهر تهران دارند و با ما در میان می گذارند، مسئله حضور موتورسیکلت هایی است که با لجام گسیختگی در شهر تردد می کنند و باید برای چنین دغدغه ای چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت ها در آلودگی هوا و صدا نیز نقش موثری دارند، افزود: از هر بعدی به موتورسیکلت ها نگاه کنیم یک عارضه شهری محسوب می شوند و می بایست با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد و طبیعتاً پلیس راهور می بایست با تخلفاتی که از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح شهر انجام می‌گیرد، برخورد قانونی داشته باشند.

تشکری هاشمی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای قانونمند کردن موتورسیکلت سواران، گفت: می‌توان با اقدامات فرهنگی و جلب مشارکت اجتماعی راکبان این ناهنجاری اجتماعی را به حداقل رساند؛ البته شورای شهر تهران نیز برای شهرداری تهران تکالیفی در حوزه موتورسیکلت ها در نظر گرفته، بگونه ای که ۷۰۰ میلیارد تومان مبحث تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی را دنبال کند.

وی تأکید کرد: اگر موتورسیکلت های بنزین سوز حذف شده و به جای آن موتورسیکلت های برقی جایگزین شوند، مشکل آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مانورهای پرخطر و رفتارهای غیرمتعارفی که با موتورسیکلت ها انجام می شود، کاهش می یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها