|
کدخبر: 314070

کارگران ساختمانی/آموزش و پرورش/فنی و حرفه ای

۱۵ هزار کارگر پروانه دار شدند

کریم زاده، کارشناس آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه ای گلستان گفت: تا کنون ۱۵ هزار نفر از کارگران ساختمانی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده و دارای کارت مهارت هستند.

جامعه ۱۵ هزار کارگر پروانه دار شدند

حمید رضا کریم زاده اظهار کرد: متولی برگزاری آموزش های غیر رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بوده و آموزش های رسمی به عهده آموزش و پرورش و وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه حوزه های آموزشی فنی و حرفه ای بسیار متنوع است و در زندان ها، پادگان ها و حوزه های سیار و ثابت آموزش ها به جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: یکی از حوزه هایی که به طور جدی پیگیر برگزاری دوره های آن هستیم صنعت ساختمان است.

این کارشناس آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان بیان کرد: از سال ۸۸ یارانه های ساخت مسکن مهر به سمت حوزه آموزش صنعت ساختمان هدایت شد و از همان زمان تفاهم نامه هایی با سازمان نظام مهندسی، انجمن انبوه سازان و انجمن پیمانکاران منعقد شد تا کارگران ساختمانی برای برگزاری دوره های آموزشی شناسایی شوند.

وی ادامه داد: در ابتدا استقبال چندانی از این آموزش ها نشد اما پس از اینکه لایحه هدایت کارگران دارای مدرک مهارتی به سمت بیمه های تامین اجتماعی و برخورداری آنها از این مزیت، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، استقبال از دریافت آموزش ها بسیار افزایش پیدا کرد.

کریم زاده با یادآوری اینکه تا کنون برای ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در گلستان پروانه مهارت صادر شده است، اضافه کرد: به دنبال اجباری کردن بکارگیری از کارگران دارای پروانه مهارت توسط پیمانکاران بودیم که در حال حاضر این بند در پروژه‌های دولتی اجرایی می شود.

این کارشناس آموزش صنایع بیان کرد: مدارک فنی و حرفه ای در ۱۸۷ کشور دنیا اعتبار داشته و قابل ترجمه است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها