|
کدخبر: 311570

دکتر محمدباقر صدری درگذشت

دکتر محمد باقر صدری از همکاران و یادداشت نویسان روزنامه صمت درگذشت.

جامعه دکتر محمدباقر صدری درگذشت

دکترمحمدباقر صدری به سال ۱۳۲۳ در شهر مهربان شهرستان سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمد و پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه عازم اتریش شد.

مرحوم دکتر صدری در ادامه تحصیلات آکادمیک خود در علم اقتصاد وارد دانشگاه گراتز اتریش شد و دوره دکتری را با موفقیت سپری کرد. وی در این دانشگاه همکار پروفسور تین برگن برنده نوبل اقتصاد بود.

دکتر محمدباقر صدری پس از بازگشت به ایران با نویسندگی در روزنامه اطلاعات همکاری خود را با مطبوعات آغاز کرد و بعد به عنوان دبیر همایش‌های ملی توسعه صادرات غیر نفتی تبریز که سالانه برگزار می‌شد، نقش پررنگی در توسعه صادرات و کمک به دولت‌های مختلف برای رفع موانع تولید داشت.

وی اولین شهردار کلانشهر تبریز پس از انقلاب اسلامی در سال۵۷ بود و در کارنامه خود مدیرکل بازرگانی آذربایجان شرقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع تبریز، عضویت در هیأت مدیره سازمان توسعه تجارت، قایم مقام سازمان صنایع دستی، بازرس انجمن اقتصادانان و مسیولیت های دیگر را داشت.

مراسم های تشییع، خاکسپاری و بزرگداشت مرحوم دکتر محمدباقر صدری توسط خانواده ایشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موسسه مطبوعاتی صمت و پایگاه خبری گسترش نیوز،درگذشت این اقتصاددان برجسته کشورمان که جزو افتخارات آذربایجان عزیز به شمار می‌رود را به خانواده ایشان و همکاران صنعت و اقتصاد تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این مرحوم رحمت واسعه و علو درجات را مسئلت می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها