|
کدخبر: 309876

آخرین خبر از وضعیت آب و هوای کشور/ آخر هفته بارانی است؟

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۴ مهر) با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش در این روز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد بود.

جامعه آخرین خبر از وضعیت آب و هوای کشور/ آخر هفته بارانی است؟

صادق ضیاییان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۴ مهر) با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش در این روز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد بود.  

وی افزود: سه‌شنبه (۲۵ مهر) این شرایط در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ادامه خواهد داشت و در نواحی شرق و شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه (۲۶ مهر) در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب و پنجشنبه(۲۷ مهر) علاوه بر این نواحی در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: جمعه (۲۸ مهر) نیز سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی پنج روز آینده در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان امروز در غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و سه‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور در بعضی از ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ مهر) نیمه‌ابری و گاهی بارش پراکنده، وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۶ مهر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ مهر) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز شهرکرد و بجنورد با دمای ۴ و فردا شهرکرد، اردبیل و همدان با دمای۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها