|
کدخبر: 308862

تلاش پلیس ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: با توجه به اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد باید میزان حمایت از ایران متناسب با فعالیت ها در سطح منطقه و جهان باشد.

سردار ایرج کاکاوند در دیدار با رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور وی در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر در سطح منطقه و جهان پایبند بوده و تقدیم شهدا در این عرصه در سال جاری نشان از عزم جدی در مقابله با این بلای خانمان سوز است.

وی با اشاره به شروع هفته انتظامی به تشریح اقدامات پلیس ایران در مقابله با مواد مخدر پرداخت و ضمن قدردانی از حمایت های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، می بایست میزان حمایت و پشتیبانی دفتر مذکور و جامعه جهانی از کشور ایران متناسب با فعالیت ها و اقدامات در سطح منطقه و جهان باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بهره گیری قاچاقچیان مواد مخدر از روش های پیچیده قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، ضرورت دارد پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز به تجهیزات و ابزارهای نوین کشف مجهز شود؛ ناگفته نماند نقش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تهران در تامین برخی از این ابزارها بسیار پر رنگ است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه بر ضرورت ارتقای همکاری های منطقه‌ای تاکید و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را در مشارکت و ارتقای سطح همکاری با تمام کشورهای منطقه و جهان تا ریشه کن شدن مواد مخدر اعلام می دارد؛ برگزاری نشست هایی با پلیس مبارزه با موادمخدر کشورهای پاکستان و افغانستان در قالب برنامه ابتکار سه جانبه در سال های قبل، گواه محکمی بر این ادعاست.

الکساندر فدلوف رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در تهران نیز ضمن تبریک هفته انتظامی به اقدامات بسیار موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره و بیان کرد: با توجه به تعداد بالای شهدا و جانبازان، تلاش های پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران در مبارزه با مواد مخدر ستودنی است.

رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هزینه های فراوانی را صرف کرده است؛ گذشته از هزینه های مادی بی‌شمار در این راه؛ تقدیم جان نیروهای مبارزه با مواد مخدر یک هزینه معنوی بسیار گرانبها است که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، در این دیدار هر دو طرف ضمن بررسی موضوعات جاری بر استمرار فعالیت های مقابله ای و نیز مشارکت سایر کشورهای منطقه و جهان تاکید کردند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها