|
کدخبر: 308781

باغ وحش ژوهانسبورگ کجاست؟

جامعه باغ وحش ژوهانسبورگ کجاست؟

باغ وحش ژوهانسبورگ جایی است که می‌توانید حیات‌وحش را در آن تماشا کنید. از شیرهای سفید گرفته تا اسب‌های آبی و خرس‌های قطبی، همه‌جا پر از حیوانات دیدنی است؛ حیواناتی که هرکدام داستانی برای گفتن دارند. اگر به حیات‌وحش علاقه‌مندید یا دوست دارید دنیای حیوانات را از نزدیک ببینید، این باغ وحش مکانی عالی برای شما است. با ما همراه باشید؛ چراکه این بار قصد داریم شما را با تمام بخش‌های این باغ‌وحش بی‌نظیر آشنا کنیم.

درباره باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش ژوهانسبورگ یک باغ‌وحش 55 هکتاری در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. این باغ‌وحش به اسکان، غنی‌سازی، پرورش و مراقبت‌های پزشکی حیوانات وحشی اختصاص دارد و حدود 2000 گونه از 320 گونه حیوان را در خود جای داده است. این شهر که در سال 1904 تأسیس شد، به طور سنتی تحت مالکیت و اداره شورای شهر ژوهانسبورگ بوده است. باغ وحش مشهور ژوهانسبورگ یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است و هرساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد. این باغ‌وحش همیشه در زمینه نجات و پرورش گونه‌های در معرض انقراض پیشگام بوده است. برخی از حیوانات مهم باغ وحش جذاب ژوهانسبورگ عبارت‌اند از:

  • شیرهای سفید
  • فیل‌های آفریقایی
  • خرس‌های قطبی
  • گوریل‌های غربی
  • شامپانزه‌ها
  • اسب‌های آبی
  • کروکودیل‌های نیل
  • تمساح‌های پوزه کوتاه

تاریخچه باغ وحش ژوهانسبورگ

این باغ وحش در ابتدا در یک زمین 200 هکتاری واقع شده بود که توسط شرکت هرمان اکشتاین به مردم شهر اهدا شد. اکشتاین یک باغبان آلمانی بود که در ژوهانسبورگ زندگی می‌کرد و علاقه بسیاری به حیات‌وحش داشت. او در زمین خود سه میلیون درخت کاشته و نام آن را «ساکسینهالد» گذاشته بود.

در ابتدا باغ وحش جذاب ژوهانسبورگ یک باغ گیاه‌شناسی محسوب می‌شد؛ اما خیلی سریع شروع به نگهداری از حیوانات کرد. در سال 1910، این باغ وحش اولین شیرهای خود را به نمایش عموم گذاشت. در سال‌های بعد، تعداد حیوانات باغ وحش به تدریج افزایش یافت و به بیش از 2000 نفر رسید. با خرید تور خارجی آفریقای جنوبی از این باغ وحش جذاب و تماشایی دیدن کنید.

ژوهانسپورگ۱

عکسی از حیوانات باغ وحش ژوهانسبورگ

چرا از باغ وحش ژوهانسبورگ دیدن کنیم؟

باغ وحش معروف ژوهانسبورگ در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض بسیار فعال است. این مجموعه در زمینه پرورش شیرهای سفید که بر اثر یک جهش ژنتیکی بسیار نادر به این رنگ درآمده‌اند پیشگام بوده است و نقش قابل‌توجهی در نجات این حیوان ایفا کرده است.

باغ وحش بزرگ ژوهانسبورگ امروزه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی است و هر سال بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد. در ادامه، دلایل مهم بازدید از باغ‌وحش آفریقای جنوبی را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • یادگیری درباره حیات‌وحش: باغ وحش عظیم ژوهانسبورگ امکانات و فعالیت‌های آموزشی گوناگونی دارد و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا درباره حیوانات و اکوسیستم‌های آن‌ها بیاموزند.
  • حمایت برای حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض: این باغ وحش در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض ثابت قدم است. بازدید از این فضا به ادامه حیات و حمایت از رسالت این باغ وحش کمک می‌کند.
  • تجربه یک روز سرگرم‌کننده و آموزشی: باغ وحش آفریقای جنوبی امکانات فراوانی دارد و فعالیت‌های مختلفی را برای بازدیدکنندگان در هر سنی آماده کرده است.

جاذبه های دیدنی باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش دیدنی ژوهانسبورگ دریچه‌ای به دنیای شگفت‌انگیز حیات وحش است. از شیرهای سفید زیبا گرفته تا فیل‌های آفریقایی عظیم‌الجثه، از خرس‌های قطبی دوست‌داشتنی گرفته تا گوریل‌های غربی باهوش، از اسب‌های آبی آرام گرفته تا کروکودیل‌های خشن، همه و همه در این باغ‌وحش در انتظار شما هستند.

جاذبه‌های این باغ وحش فقط به حیوانات محدود نمی‌شود. در باغ وحش تماشایی ژوهانسبورگ می‌توانید از تورهای آموزشی و نمایش‌های حیوانات لذت ببرید و در مغازه‌های هدیه، سوغاتی‌های یادگاری بخرید. پس اگر به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز و آموزشی هستید، حتماً با خرید تور آفریقای جنوبی از این باغ وحش دیدن کنید.

چه زمانی برای بازدید از باغ وحش ژوهانسبورگ مناسب است؟

بهترین زمان برای بازدید از باغ وحش تماشایی ژوهانسبورگ صبح زود یا عصر است. در این زمان‌ها، هوا خنک‌تر است و حیوانات فعال‌ترند. اگر قصد دارید از تورهای متنوع یا برنامه‌های آموزشی باغ وحش ژوهانسبورگ استفاده کنید، بهتر است در ساعات شلوغی بازدید کنید. این تورها و برنامه‌ها معمولاً در ساعات شلوغی برگزار می‌شوند. در ادامه چند نکته برای بازدید از باغ وحش زیبای ژوهانسبورگ را به شما گوشزد می‌کنیم:

  1. کفش های راحت بپوشید. شما باید مسافت بسیاری را در باغ وحش طی کنید؛ پس انتخاب کفش مناسب ضروری است.
  2. آب و خوراکی در این باغ وحش پیدا می‌شود، اما برای کاهش هزینه‌ها اگر با خودتان آب و غذا ببرید بهتر است. 
  3. کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابی بپوشید؛ آفتاب در ژوهانسبورگ سوزان و آزاردهنده است.
  4. از غذا دادن به حیوانات خودداری کنید که سلامتی حیوانات را به خطر می‌اندازد. یکی از قوانین بسیار مهم در این پارک غذا ندادن به حیوانات است. غذارسانی توسط مسئولان و در زمان‌های مشخص و با رژیم غذایی تعیین‌شده انجام می‌شود.

اگر تمایل دارید به آفریقای جنوبی سفر کنید، حتماً به دنبال یک آژانس مسافرتی معتبر با قیمت و کیفیت مناسب بگردید تا مسافرتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

ژوهانسپورگ۲

تصویری از باغ وحش ژوهانسبورگ و حیوانات آن

اقامتگاه های نزدیک باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش بی‌نظیر ژوهانسبورگ در منطقه بورلی هیلز در جنوب غربی ژوهانسبورگ واقع شده است و این منطقه چندین اقامتگاه مختلف دارد. در ادامه چند مورد از اقامتگاه‌های نزدیک این باغ وحش را به شما معرفی می‌کنیم:

نام هتل

ستاره

تعداد اتاق

فاصله تا باغ‌وحش ژوهانسبورگ

The Residence Boutique Hotel

5

18

2.4 کیلومتر

Monarch Hotel

4

12

3.4 کیلومتر

22 on Park

3

22

2.6 کیلومتر

The Courtyard by Marriott Johannesburg Melrose Arch

4

100

4.2 کیلومتر

The Southern Sun Melrose Arch

5

258

4.2 کیلومتر

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

قیمت اقامت در این اقامتگاه‌ها بسته به نوع اتاق و امکانات انتخابی متفاوت است. در هنگام انتخاب اقامتگاه باید عوامل مختلفی همچون بودجه، موقعیت مکانی و امکانات را در نظر بگیرید. 

مسیر دسترسی به باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش دیدنی ژوهانسبورگ در منطقه بورلی هیلز در جنوب غربی ژوهانسبورگ واقع شده است. این باغ وحش از چندین طریق قابل دسترسی است.

ژوهانسبورگ از طریق بزرگراه N1 و بزرگراه M1 قابل دسترسی است. از بزرگراه N1، باید در خروجی 33 به بزرگراه M1 بپیچید و به سمت شمال بروید. پس از حدود 12 کیلومتر، باید در خروجی 5 به سمت بورلی هیلز بپیچید. این باغ وحش در سمت چپ شما خواهد بود.

اتوبوس‌های متعددی از مرکز شهر ژوهانسبورگ به باغ وحش می‌روند. سرویس اتوبوس‌های پرسرعت Gautrain نیز از ایستگاه Gautrain بورلی هیلز به سمت این باغ وحش می‌روند.

گزینه بعدی پیش روی شما تاکسی است. تاکسی‌های بسیاری در ژوهانسبورگ وجود دارند که شما را به ژوهانسبورگ می‌برند. هزینه تاکسی از مرکز شهر ژوهانسبورگ به باغ وحش حدود 200 راند (11 دلار) است.

تجربه سفر به آفریقای جنوبی با خرید تورهای الفبای سفر

در این مقاله شما را با باغ وحش ژوهانسبورگ به طور کامل آشنا کردیم. تور آفریقای جنوبی یکی از جذاب‌ترین و لاکچری‌ترین تورهای خارجی است و بسیاری از افراد در رؤیای رفتن به این قاره دوست‌داشتنی هستند. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید، حتماً بازدید از باغ وحش جذاب و بکر ژوهانسبورگ را در اولویت بازدید خود قرار دهید. در حالت کلی بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی ماه می تا سپتامبر است؛ پس چمدان خود را آماده کنید و یک سفر دلنشین به آفریقای جنوبی را تجربه کنید.  

اگر به دنبال آژانس مسافرتی معتبری برای خرید تور آفریقای جنوبی می‌گردید، آژانس هواپیمایی الفبای سفر بهترین انتخاب برای شما است و آفرهای گوناگونی برای تورهای آفریقای جنوبی دارد. برای خرید تور آفریقای جنوبی و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها