|
کدخبر: 307281

هشدار درباره وقوع طوفان گرد و خاک

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و وقوع توفان گرد و خاک و شن در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هشدار داد.

جامعه هشدار درباره وقوع طوفان گرد و خاک

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به افزایش شدید گرادیان فشاری آورده است: از چهارشنبه تا یکشنبه (۲۹ شهریور تا ۲ مهر) وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی مد نظر قرارگیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها