|
کدخبر: 305782

ساماندهی قطعه فرشتگان بهشت زهرا

قطعه فرشتگان بهشت زهرا (س) تهران مختص دفن کودکان است و از چندی پیش بخشی از آن با اصلاح فرآیندها ساماندهی شد.

جامعه ساماندهی قطعه  فرشتگان بهشت زهرا

قطعات ۳۰ و ۳۱ بهشت زهرا (س) تهران مخصوص دفن کودکان است و آن را قطعه فرشتگان می نامند؛ البته که قطعه ۳۰ قدیمی تر و قطعه ۳۱ جدیدتر است.

قطعه ۳۰ تقریبا هیچ تزئینی نشده و حال و هوایش با بقیه قطعات بهشت زهرا (س) فرق چندانی ندارد؛ قطعه ۳۱ اما نوتر و هر کسی برای فرزند از دست رفته اش تزئین و دکوری زده و سنگ های این قطعه مدرن تر است.

از تزئینات عروسکی تا ایجاد اتاق و گذاشتن حجله؛ اینجا البته تقریبا خبری از عکس های سیاه و سفید نیست و روی سنگ قبرها عکس های کودکان معصوم از دست رفته بیشتر به صورت حک شده است.

حتی برخی روی قبر کودک از دست رفته شان سلفون و نوار کشیده اند اما بار غم از دست دادن عزیز آن هم از نوع کودک در این بخش از بهشت زهرا(س) موج می زند.

در تازه ترین تحول و به منظور ساماندهی قطعه فرشتگان بهشت زهرا(س)، مسئولان این سازمان از چندی پیش اقداماتی را با عنوان طرح اصلاح فرایند آغاز کرده اند.

بر این اساس در یکی از بخش‌های قطعه فرشتگان با هدف ساماندهی خاکسپاری متوفیان، افزایش نظارت، کاهش هزینه‌های خانواده‌های متوفیان و ایجاد نظم در چیدمان قبور با انجام اقداماتی شامل کف سازی، قبرچینی و قاب گذاری قبور انجام شده است.

بنابر گفته مسئولان بهشت زهرا(س) این طرح مورد رضایت خانواده های متوفیان قرار گرفته است؛ بنابراین بعید نیست که این طرح اصلاح فرایند در بخش های دیگر این قطعه هم ادامه پیدا کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها