|
کدخبر: 305582

هدایای تبلیغاتی چیست و چرا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند؟

جامعه هدایای تبلیغاتی چیست و چرا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند؟

استفاده از هدایای تبلیغاتی یک استراتژی موثر برای افزایش فروش و ارتقاء آگاهی مشتریان است. با ارائه هدایای تبلیغاتی با کیفیت و طراحی مناسب، می توان تأثیر بسزایی بر رفتار خرید مشتریان داشت. بنابراین، برای استفاده بهینه از این روش تبلیغاتی، باید نکات مهم آن را به خوبی درک کرد.

استراتژی هدیه تبلیغاتی و اهمیت آن:

این نوع تبلیغات به صورت استراتژی هدیه دادن به مشتریان، برای کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، این هدایا دارای شعار، آرم، نام، شماره تلفن و آدرس وبسایت شرکت هستند و به منظور تبلیغ هر چیزی در مورد شرکت مانند نام تجاری، فعالیت خاصی از کسب و کار، رویداد، محصول جدید، خدمات جدید، تخفیف قابل توجه و غیره استفاده می‌شوند. در واقع، استفاده از هدایای تبلیغاتی به استراتژی بازاریابی شرکت بستگی دارد. بنابراین، برای استفاده بهینه از این استراتژی، باید ابتدا هدف و نیاز خود را درک کرده و سپس با استفاده از روش های مناسب، اقدام به طراحی و اجرای این استراتژی کنید.

در انتخاب این هدایا، باید به این نکته توجه کرد که آنها برای مردم مفید باشند و در زندگی روزمره آنها به کار برده شوند. زیرا هدایایی که به صورت روزانه استفاده می‌شوند، باعث ماندگاری نام شرکت و برند در ذهن مخاطبان می‌شوند.

تفاوت بین هدایای شرکتی و هدایای تبلیغاتی چیست؟

از دیرباز، هدیه دادن به عنوان یک روش برجسته برای جلب توجه مشتریان جدید و نیز بهبود روابط با آنها در صنعت تجارت مورد استفاده قرار گرفته است. برای همین، هر کسی که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کند، از جمله صاحبان کسب و کار، بازاریابان و مدیران روابط، باید به این موضوع توجه کند و در نظر داشته باشد که ارائه هدیه یکی از راه‌های افزایش فروش و بهبود رابطه با مشتریان است.

اما باید توجه داشت که هر هدیه‌ای مثل هم نیست و باید با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان، هدیه مناسبی ارائه شود. هدایای تبلیغاتی و شرکتی می‌توانند به عنوان ابزارهای بازاریابی بسیار مفید عمل کنند، اما باید در نظر داشت که آنها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند و باید با توجه به شرایط و نیازهای مخاطبان، هدیه مناسب انتخاب شود. به عنوان مثال، در برخی شرایط، هدایای شخصی و خصوصی مثل گل، شیرینی یا یک کارت تبریک، ممکن است اثر بیشتر و مفیدتری داشته باشند.

هدیه۱

بنابراین، آشنایی با تفاوت‌های بین هدایای شرکتی و تبلیغاتی و همچنین زمان مناسب برای استفاده از هر کدام، می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین بهبود رابطه با مشتریان منجر شود.

برای تعیین اینکه آیا به یک هدیه شرکتی نیاز دارید یا یک هدیه تبلیغاتی، باید به هدف خود فکر کنید، این سوال را از خود بپرسید:

آیا در تلاش برای تقویت روابط درون شرکتی هستید (هدیه شرکتی)  یا می‌خواهید برند خود را تا حد امکان به مشتریان جدید جذب کنید (هدایای تبلیغاتی)؟

هدایای شرکتی

هدایای شرکتی اغلب برای نشان دادن قدردانی، تقویت تصویر شرکت و ایجاد حسن نیت در بین مشتریان ثابت ، پرسنل، تامین کنندگان و سهامداران استفاده می شود.

هدایای شرکتی معمولاً دارای ارزش بالاتری هستند و در مقادیر کمتر خریداری می شوند تا به گیرندگان خاصی که ذکر شد داده شوند .

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی معمولاً مخاطبان بسیار بیشتری را هدف قرار می دهند، به همین دلیل به شخصی سازی کمتری نیاز دارند. هدف هدایای تبلیغاتی با شرکتی متفاوت است بدین شرح که هدیه تبلیغاتی بر مشتری جدید و آشنایی آنها با برند ، تمرکز دارد.

می توانید هدایای تبلیغاتی را به عنوان یک تبلیغ مداوم برای برند خود در نظر بگیرید. هر بار که شخصی از هدیه ای با لوگوی شما استفاده می کند، کسب و کار شما را در ذهن خود به یاد خواهد آورد.

 باید هدایایی که ممکن است استفاده مکرر داشته باشند به عنوان هدایای تبلیغاتی انتخاب  شوند:

بطور مثال: خودکار تبلیغاتی، کلاه ، لیوان / بطری آب، تیشرت / ژاکت ،کیف ها و غیره.

اینها هدایای تبلیغاتی ارزان‌ و کاربردی هستند پس هدف این است که مخاطبان این اقلام را به صورت روزانه استفاده کنند.

چگونه هدایای تبلیغاتی به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟

هدایای تبلیغاتی موثرترین راه برای تبلیغ یک کسب و کار هستند. بر اساس مطالعات 94 درصد مشتریانی که هدیه تبلیغاتی دریافت می کنند ، برند تبلیغ شده را مجددا به خاطر می آورد و 85 درصد آنها دیر یا زود دوباره  با این برند تجارت می کنند. به عبارتی همه عاشق هدیه گرفتن هستند و در ذهنشان هدیه دهنده را بخاطر می سپارند.

هدیه۲

اکنون بیایید با هم برخی از تاثیرات هدایای تبلیغاتی را مرور کنیم:

  • شناخت برند: مشتریانی که این هدایا را در خانه و محل کار خود نگه دارند، به یاد برند شما می‌افتند. در این صورت، اگر به آنها هدایای تبلیغاتی با لوگوی برند شما اهدا کنید، تاثیر آن بر آنها قوی‌تر خواهد بود. پس با ارائه هدایای تبلیغاتی مناسب، برند خود را در ذهن مشتریان به یادآورید.
  • تبلیغات موثر:  همه می دانیم که تبلیغات می توانند در هر جایی و هر صورتی استفاده شوند همچون تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات شبکه های اجتماعی یا حتی تبلیغات پلتفرم ها و موتور های جستجو ، اما تمام اینها بر خلاف هدایای تبلیغاتی تنها در چند ثانیه به نمایش در می آیند و مورد توجه اندکی ، شاید قرار گیرند. اما شما یک خودکار هدیه با تبلیغات را ،در دست یک کارمندی که هر روز باید از آن استفاده کند در نظر بگیرید. قطعا این هدیه تبلیغاتی، تاثیرگذاری بسیار بیشتری از یک تبلیغ چند ثانیه ای مزاحم دارد .
  • وفاداری : علاوه بر اینها، هدیه های تبلیغاتی باعث احساس قدردانی و ارزشمند بودن مشتریان شما می شوند. اگر به آنها چیزهای  با کیفیت با لوگوی برند خود بدهید، نشان می دهید که برای آنها احترام قائل هستید و از تجارت با آنها لذت می برید. این احساس منجر به وفاداری بالاتر به برند شما خواهد شد.

۶ عنصر کمک کننده به استراتژی هدیه تبلیغاتی عالی

  1. استفاده از طراحی های هنری جذاب به همراه تبلیغات برند
  2. منحصر به فرد بودن کلید موفقیت است.
  3. قابلیت استفاده آن در جمع های خانوادگی و دوستان همچون بازی های ساده چند نفره.
  4. دوام و کیفیت نسبتا بالا . برای ماندگاری و استفاده ی بیشتر .
  5. سوپرایز کردن مشتریان خود.
  6. پیگیری مشتریان خود حتی پس از اهدای هدیه تبلیغاتی .

 

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها