|
کدخبر: 304437 شبنم درخشان

رئیس اورژانس کشور: از بالگردها فقط برای انجام مأموریت‌ها انجام می‌شود

۶ هزار و ۶۵۰ اورژانس هوایی داشتیم. هزینه های بالایی دارد که خوشبختانه ماموریت ما واقعی است و از بالگردهای در اختیار فقط در جهت انجام ماموریت ها استفاده می‌شود.

جامعه رئیس اورژانس کشور: از بالگردها فقط برای انجام مأموریت‌ها انجام می‌شود

جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ظهر  امروز ( چهارشنبه اول شهریور ماه) در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: ۳۱۷۸ پایگاه زمینی داریم و تعداد ۱۳۶۶ پایگاه این تعداد شهری است و ۱۸۵۱ پایگاه جاده ای داریم و ۵۲ پایگاه هوایی داریم و ۲ پایگاه دریایی داریم . پنج هزار و ۷۰۰ آمبولانس داریم و کسری آنها هم در حال برگزاری مناقصه است و این ظرفیت  وجود دارد که ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس در حال خریداری شود و تعداد ۷۰۰ موتورلانس نیاز داریم که با افزایش اعتبارات این موارد تأمین شوند . همچنین ۶۴ دستگاه اتوبوس اورژانس و ۳۷۰ موتورلانس داریم که برای شهرها هستند و سختی در دسترسی وجود دارد.

او اضافه کرد: ۲۶ هزار پرسنل داریم که از نظر حجم نیروی انسانی از چند وزارت خانه بزرگ تر هستیم. بسیاری از نیروهای ما یا عملیاتی هستند و یا نیمه عملیاتی هستند و تنها ۳ الی ۴ درصد نیروهای ما پشتیبانی هستند. در دو سال گذشته حدود ۳۱ میلیون تماس با اورژانس داشتیم و تعداد ۸ میلیون و پانصد ماموریت داشته این که به بیمارستان منتقل شده است. علاوه بر این ۶ هزار و ۶۵۰ اورژانس هوایی داشتیم. هزینه های بالایی دارد که خوشبختانه ماموریت ما واقعی است و از بالگردهای در اختیار  فقط در جهت انجام ماموریت ها استفاده می‌شود.

میعادفر اضافه کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ بیمار با استفاده از بالگرد منتقل شده است و این ماموریت در مسیرهای صعب و العبور بوده است و در دوسال اخیر ۳۷۳۲ زایمان در آمبولانس داشتیم.

وی گفت : ۲۹۸ پایگاه از نظر نیروی انسانی راه اندازی کردیم از ۱۱۶ پایگاه را ساختیم. که البته با استفاده از ظرفیت خیرین و کشور این مراکز راه اندازی شده است.

رییس اورژانس درباره بالگردهای هوایی بیان کرد: ۷۵ پد بالگرد ساخته شده است و ۸ ایستگاه اورژانس هوایی راه اندازی شده است. ۲ بالگرد فوق تخصصی با استاد های کامل در اختیار دو بیمارستان عظیم تهران قرار گرفته در بیمارستان غدیر و بیمارستان حضرت مهدی که به تازگی راه اندازی کردیم . حدود ۱۷۵ موتورلانس خریداری شده است و ۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۶ دستگاه آنرا وارد مدار کرده ایم.

میعادفر در ارتباط با مجوز استخدام ۲۵ هزار نفری وزارت بهداشت افزود: ما ۳ هزار و ۵۴۰ نفر از این نیروها را برای فوریت های پزشکی استخدام خواهیم کرد. یکی از اقدامات  مهم  ما این بوده که در هر شهرستان یکپارچگی پایگاه را انجام داده ایم. ‌در بحث با ارتباط با بیماران ناشنوا و  اوتیسم کد کاربری داده میشود که به محض تماس با تیم پرستاری بلافاصله مشخص خواهد شد که این بیمار در چه وضعیتی است و از سوال پیچ کردن اضافی خودداری شود.

او ادامه داد: اقدام مهم دیگر شورای عالی سلامت با محوریت اورژانس و چالش های کشور برگزار شد که پس از ۶ سال به نتیجه رساندیم .که شامل ۱۶ مصوبه است و بسیاری از بخشهای به ثمر رسیده است و بخشی دیگر در حال بررسی و رسیدگی است. المپیادهای ورزشی و فرهنگی برای نیروها جهت انگیزه به آنها را هفته اخیر داشتیم.

رییس اورژانس گفت: برای تقویت نیروهای علمی خود از دانشگاهها خواسته ایم که دانشگاه های تیپ یک جذب دانشجویان باهوش تر در رشته  فوریت های پزشکی داشته  باشیم که این درخواست از سال گذشته تایید شده و محقق شده است . ما در بخش فوریت های پزشکی برای اولین بار اعتبار بخشی را داشتیم که انجام شد. در دو سال گذشته بحث آموزش را بستر سازی کردیم که بیشتر در حوزه تنفس و قلب و عروق و مراقبتهای کرونا تربیت مربی افزایش مهارت پزشکی را داشتیم.

میعادفر در ادامه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی برگزار کردیم. قابل ذکر است در خصوص نگهداری آمبولانس و موتورها و وسایل نقیله رانیز داشتیم. همچنین درباره عملیات اربعین  ناهماهنگ کننده خدمات بهداشت و درمانی اربعین شناخته شدیم ‌این عملیات از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور در ۶ مرز خدمات رسانی داریم . چنانچه ۳۰۷ آمبولانس، ۵۸ دستگاه اتوبوس اورژانس، ۱۲ بالگرد و هواپیما، ۳۴ موتورلانس، ۱۰ بیمارستان صحرایی، ۶ درمانگاه صحرایی برای اربعین در نظر گرفته شده. علاوه بر این در عملیات اربعین به دنبال زیر ساخت های دایمی و احداث مرکزهای درمانی در نقطه صفر مرزی خسروی و مرز مهران هستیم .

او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرز مهران یک مرکز  بهداشتی و درمانی ایجاد کرده ایم. که در دوطبقه بهره برداری شده است .

میعاد فر افزود: برای جلوگیری از گرمازدگی کانکس های سرد را در مرز ها پیش بینی خواهیم کرد .

در این حوزه سپاه و وزارت دفاع بسیار ما را همراهی کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم که بالگردهای خودشان را در اختیار اورژانس گذاشتند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها