|
کدخبر: 303902

جریمه سنگین در انتظار این رانندگان

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیرفعال در تهران از اول شهریور خبر داد و گفت: دو جریمه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفتیم.

جامعه جریمه سنگین در انتظار این رانندگان

محمد علوی زاده درباره طرح موسوم به «لاگ هوشمند» در راستای شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال، گفت: از اول شهریور ماه طرحی به نام «لاگ هوشمند» با هدف شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال در سطح شهر تهران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های خطی باید در خط حاضر شوند و ناظر خط نیز فعالیت این نوع تاکسی‌ها را کنترل می‌کند، افزود: تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید بطور مداوم در سطح شهر حرکت کنند؛ اما متأسفانه درصد قابل توجهی از این نوع تاکسی‌ها کم فعالیت هستند که در راستای طرح «لاگ هوشمند» آنها را شناسایی خواهیم کرد.

علوی زاده با بیان اینکه بر اساس این طرح هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به داده‌های پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و با این معیار می‌توانیم تاکسی‌های فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با تاکسی‌های غیر فعال چه برخوردی می‌شود؟ گفت: اگر تاکسی گردشی و تلفنی پرداخت هوشمند نداشته باشد در مرحله اول به او پیامک ارسال می‌کنیم مبنی بر اینکه چرا و به چه علت فعالیت ندارد و در ماه بعدی کنترل بیشتری بر روی تاکسی غیر فعال انجام می‌گیرد و سه مرتبه پیامک به تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال ارسال می‌کنیم و اگر باز هم فعالیت نداشته باشند در مرحله اول طرح ترافیک آنها ابطال و بعد از آن سهمیه سوخت‌شان لغو می‌شود.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی در نظر دارد که امکانات رفاهی ویژه‌ای برای تاکسیرانان فعال در نظر بگیرد، گفت: ما معتقدیم که تاکسی باید در خدمت حمل و نقل عمومی و نه در خدمت شخص باشد.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها