|
کدخبر: 301586

از ساختمان های پرخطر پایتخت چه خبر؟

سازه های پرخطر در تهران، افزایش چشمگیری پیدا کرده بودند که با پیگیری شورای شهر و همچنین دادستانی تهران، تعداد این ساختمان ها، کاهش یافت.

جامعه از ساختمان های پرخطر پایتخت چه خبر؟

ساختمان‌های پرخطر، بحث دیروز و امروز نیست و چند سالی می‌شود، بحث ساختمان هایی که ایمنی لازم را ندارند مطرح می‌شود. بعد از حادثه‌ای که در دی ماه سال ۹۵ اتفاق افتاد که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و نبود سیستم‌های هوشمند خاموش‌کننده آتش، توجه به پیدا کردن و بررسی ساختمان‌های تاایمن در پایتخت آغاز شد.

درنهایت، بعد از بررسی‌های انجام شده، لیستی از تعداد ساختمان‌های پرخطر در تهران به‌دست آمد که در این لیست، پاساژها و بیمارستان‌های مهم تهران، به چشم می‌خورد. اعضای شورای شهر تهران به همراهی سازمان آتش نشانی و همچنین دادستانی، اخطارهایی به ساختمان‌های پرخطر ارسال کردند و هشدار دادند که هرچه سریعتر، نسبت به ایمن‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

عده از مالکان ساختمان‌های پرخطر، نسبت به ایمن‌سازی اقداماتی را انجام نداده و نسبت به هشدارها، بی‌توجهی کردند که در نهایت این بی‌توجی، ملک آنها پلمب شد. اما عده‌ای دیگر از مالکان بودند که ملک خود را از نظر ایمنی تجهیز کرده و از سیستم‌های اطفاع حریق هوشمند استفاده کردند. با پیگیری قضائی دادسرای تهران و همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و مالکان، بخشی از این ساختمان‌ها ایمن‌سازی شد و در نتیجه از ۱۲۹ فقره به ۹۳ ساختمان کاهش یافته است.

پاساژ ها، مکان هایی هستند که روزانه جمعیت بسیاری را در خود جای می‌دهد و از همین جهت، بحث ایمنی این مکان‌ها بسیار دارای اهمیت است. بسیاری از مکان هایی که نامشان در این لیست به چشم می‌خورد، پاساژ‌ها بودند که تعداد بالایی از آنها همچنان، اقدامی برای ایمن‌سازی نکرده‌اند. البته عده ای دیگر از این اسامی بیمارستان ها بودند که نسبت به ایمن سازی اقدامات لازم را انجام دادند. بیمارستان ها به طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارند و خوب است که از نظر ایمنی ساختمان، دارای قوی ترین سیستم های ایمنی باشند.

امید است، اعضای شورای شهر تهران به همراه دادستانی محترم، اقدامات جدی تری نسبت پیگیری ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر انجام دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها