|
کدخبر: 301173

بهره‌مندی ۲۳۳ هزار نفر از مزایای بیمه جوانی جمعیت

معاون بیمه و خدمات سلامت استان آذربایجان‌شرقی، در نشست قرارگاه جوانی جمعیت اداره کل بیمه سلامت، به تشریح اقدامات صورت گرفته در این مجموعه در راستای جوانی جمعیت استان پرداخت.

جامعه بهره‌مندی ۲۳۳ هزار نفر از مزایای بیمه جوانی جمعیت

امیرپور با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بیمه سلامت گفت: بنابر وظایف محول شده، طی سال‌های اخیر اقدامات متعددی در راستای جوانی جمعیت استان در این اداره کل انجام شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات در قالب ماده ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۵۳قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی و در حوزه های مختلف بیمه‌گری و درمان زوج های نابارور انجام شده است و طی این مدت بیش از ۲۳۳هزار نفر از مزایای بیمه ای این طرح استفاده کرده‌اند.

امیرپور در تشریح عملکرد این کمیته از لحاظ آماری گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار مادر باردار، حدود ۶۹ هزار مادر شیرده و بالغ بر ۱۴۴ هزار کودک زیر پنج سال از خدمات درمانی و بیمه ای بیمه سلامت استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۶۷۲ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده اند، افزود: از زمان آغاز کمیته جوانی جمعیت، تا این لحظه ۹۳ میلیارد ریال از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی پرداخت شده است. همچنین ۱۴ میلیارد ریال در بخش بستری لایه ۱، ۵ میلیارد ریال در سطح ریز خدمت و ۲۷ میلیارد ریال طی این مدت هزینه شده است.

وی عقد قرار داد با تمامی مراکز ناباروری استان را یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۴۳، درمان زوج‌های نابارور و پیشگیری از ناباروری از اولویت های اساسی این مجموعه است، گفت: از زمان اجرای این طرح اقدامات متعددی از جمله تبلیغات از طریق ارائه دهندگان خدمات و جلسات توجیهی آموزشی در مراکز ارائه دهنده خدمات به لحاظ تنظیم سند، تطبیق با قوانین بیمه‌ای در تنظیم صورتحساب، کد بندی خبر داد.

امیرپور برگزاری نشست های متعدد با معاونت درمان استان، بازدیدهای مستمر از مراکز ناباروری، ۹ مورد مصاحبه تلویزیونی و رادیویی در رابطه با جوانی جمعیت و خدمات بیمه سلامت، دیدار مدیر کل با معاونین استانداری و سایر مسئولین شهرستان‌ها در راستای تشریح این قانون، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "کتاب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و دیدار با خانواده های نازای تحت درمان و درمان شده را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پس از تهران، دومین استان از لحاظ درمان ناباروری است، گفت: خدمات ما علاوه بر خود استان، شمال غرب کشور را نیز پوشش می‌دهد‌.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها