|
کدخبر: 260016 سارا سمیع شمس

در گفتگوی گسترش نیوز با مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت مطرح شد؛

حذف بیمه رایگان سلامت برای این افراد + جزئیات

حاج محمودی؛ مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بعد از ارزیابی وسع، افرادی که در ۳ دهک کم درآمد جامعه نیستند از طرح بیمه رایگان حذف خواهند شد.

بانک و بیمه حذف بیمه رایگان سلامت برای این افراد + جزئیات

رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی به جهش جدی در بیمه سلامت اشاره کرد و وعده داد، ما به زودی به جایگاهی می‌رسیم که هیچ ایرانی نباشد که بیمه نداشته باشد. البته لازم به ذکر است، وزارت بهداشت در دی ماه سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر را به صورت آزمایشی مورد پوشش بیمه قرار داد، اما ۵۰۰ هزار نفر خارج ا ز ۳ دهک بعد از خود اظهاری و آزمون وسع بیمه می‌شوند.

ثبت نام بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه

دکتر حنان حاج محمودی مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت درباره مشمولان بیمه سلامت رایگان به  گسترش نیوز  گفت: ۳ دهک اول را سازمان بیمه سلامت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ادارات کل پوشش دهی بیمه رایگان را انجام داده است. افرادی که خارج از ۳ دهک هستند، با مراجعه به پنل شهروندی بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان درخواست ثبت نام برای بیمه رایگان را می‌توانند انجام دهند.

حنان-حاج محمودی

حق بیمه پرداختی در دهک ۴ تا ۱۰ چقدر است؟

وی با اشاره به تفاوت میزان پرداختی حق بیمه ها در دهک های ده‌گانه افزود: بعد از ارزیابی متقاضیان بیمه سلامت، افراد دهک چهارم ۱۰ درصد، افراد دهک پنجم و ششم ۲۵ درصد، افراد دهک هفتم و هشتم ۵۰ درصد و دهک نهم و دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

امتیاز بیمه سلامت برای دهک کم درآمد جامعه

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ضمن تاکید بر شباهت دستورالعمل طرح بیمه سلامت رایگان با سایر صندوق‌های بیمه ادامه داد: در طرح بیمه سلامت، برای ۳ دهک کم درآمد فرانشیز کاهش پیدا کرده است. به عنوان مثال اگر افراد باید ۳۰ درصد تعرفه دولتی را پرداخت کنند، ۳ دهک کم درآمد جامعه، فقط ۲۰ درصد تعرفه را پرداخت می‌کنند.

کرونا ارزیابی وسع را متوقف کرد

 حاج محمودی اضافه کرد: ارزیابی وسع باید از سال ۹۸ انجام می‌شد، اما در سال ۹۹ به دلیل درگیری کشوربا ویروس ناشناخته کرونا، ارزیابی وسع جامعه به استناد مصوبه ستاد کرونا متوقف شد. اما از امسال این روند دوباره به اجرایی می شود.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد:  نکته مهم ارزیابی وسع در بیمه سلامت این موضوع است که بعد از انجام ارزیابی دیگر همه افراد شامل بیمه رایگان نخواهند بود. بنابراین فقط ۳ دهک اول درآمدی شامل بیمه رایگان خواهند شد. بقیه افراد، براساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه رفاه ایرانیان و تعیین دهک درآمدی، باید یک حداقلی را در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

اعتبار دفترچه های قبلی بیمه سلامت محفوظ است

حاج محمودی خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است افرادی که قبل از این شامل بیمه رایگان بوده‌اند بعد از اتمام اعتبار دفترچه و به روزرسانی اطلاعات در پایگاه وزارت رفاه از لیست بیمه رایگان حذف می‌شوند. اکثرا اعتبار این دفترچه‌ها تا خرداد ماه اعتبار دارند، در زمان پایان اعتبار و برای تمدید دفترچه افراد مجدد از نظر دهک درآمدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برهمین اساس حق بیمه پرداختی‌شان تعیین خواهد شد.

نکته های مهم برای ثبت نام در طرح بیمه سلامت رایگان

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت در پایان به متقاضیان ثبت نام بیمه سلامت توصیه کرد: افراد با مراجعه به پنل شهروندی بیمه سلامت (https://bimehsalamatiranian.ir) اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و کامل کنند. قبل از این عکس متقاضیان در پنل شهروندی بارگذاری نشده بود، بنابراین متقاضیان برای تکمیل اطلاعات خود هر چه سریعتر اقدام نمایند. همچنین موقعیت دقیق جغرافیایی محل سکونت که قبل از این مرکز استان ثبت شده است، در پنل تکمیل شود. در صورت دسترسی به محل دقیق موقعیت جغرافیایی افراد و شماره تلفن‌ها می‌توانیم با تماس به افراد پزشک طرف قرارداد تعریف شود به عنوان پزشک خانواده و در نهایت دریافت خدمات از این طریق تسهیل خواهد شد و با نظام ارجاع می‌توانند خدمات بهتری را دریافت کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها