|
کدخبر: 301160

نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در توسعه نیروهای متخصص

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان منشاء تحول، توسعه و پیش برندگی در انقلاب اسلامی است گفت: نقش پیش برندگی که بتواند نیروی متخصص و متعهد هم در حوزه تعلیم و هم در تربیت پرورش دهد بسیار مهم است.

جامعه نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در توسعه نیروهای متخصص

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)  خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان و در دیدار  با سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و اساتید و کارکنان این دانشگاه با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان منشاء تحول، توسعه و پیش برندگی در انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه رخ داده شاید به لحاظ علمی افراد در سطح بسیار بالایی بودند، اما از نظر تربیت بر مبنای اسلامی دچار ضعف و اشکال بودند. 

وی افزود: همان طور که در غرب هم این وضعیت مشاهده می‌شود که اگر مسیر درستی بود که امروز افراد روی گردان نبودند و جهان در آبستن وضعیت‌های جدید و به دنبال تحول نبود.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: تعهد و تخصص با هم می‌تواند کارآمد باشد و در کشور ما هم مبنای اسلامی دارد و شاید نسخه نجات بشر هم در همین است.

مهدوی بیان کرد:  بر اساس آموزه‌های قرآنی تعلیم و تربیت همواره در کنار یکدیگر هستند و فنداسیون این دو در آموزش و پرورش پایه‌ریزی می‌شود که باید کودک را از همان خردسالی با الفبای آن آشنا کنیم و اگر فنداسیون تعلیم در کنار تربیت محکم ریخته شود استحکام بنا بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود و به رغم این که همگان بر این موضوع اعتقاد داریم که جزو اصول هم هستند و تحقق آن می‌تواند منشأ خیر و برکت برای آینده کشور باشد، اما با توجه به دست‌هایی که در کار هستند شاهد بی‌مهری‌ها در این حوزه هستیم و  شاهد کمبودها و مشکلاتی در حوزه دانش‌آموزان و اساتید در این سال‌ها بودیم. 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مجموعه‌ای که در آموزش و پرورش قرار است استادکار پرورش و جامعه فرهنگیان را بچرخاند دانشگاه فرهنگیان است که اگر در این حوزه کم کاری صورت پذیرد و از اساتید ضعیف استفاده شود در حوزه تعهد و تخصص و همان تعلیم و تربیت با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با تاکید بر این‌ که  هر چه در حوزه دانشگاه فرهنگیان کمتر سرمایه گذاری شود اثرات آن در آینده مشاهده خواهد شد ادامه داد: امروز نیرویی که با عنوان استاد پرورش می‌دهید باید تعهد داشته باشد و مبنای انقلاب را کامل بداند هم دغدغه داشته باشد و هم دغدغه مند سر کلاس برود و به طور قطع باید تلاش کنیم که مشکلات جامعه فرهنگیان کاهش یابند.

مهدوی ادامه داد: فرهنگیان با فکر و اندیشه انسان سر و کار دارند و این‌ها قرار است محصولی را تحویل جامعه دهند که انسان را به سر تعالی برساند و پیشرفت و توسعه ایجاد کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:  مدیران و مسئولان تشکل‌ها در جای جای این مرزو بوم در واقع محصولی است که امروز در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌کنید تفکرش در این مکان بسته می‌شود اگر با تفکر اسلامی و ناب بار آید به طور قطع این تفکر در هزارن نفر نهادینه خواهد شد.

مهدوی به این نکته هم اشاره کرد که در برهه‌ای از زمان خیلی‌ها نمی‌خواستند این دانشگاه وجود داشته باشد که در شرایط فعلی با توجه به تفکر حاکم بر جامعه نگاه‌ها تغییر کرده و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه باشیم.

وی اعلام آمادگی کامل مجموعه سپاه مبنی بر تعامل با دانشگاه فرهنگیان برای رفع مشکلات و نیازهای مجموعه خبر داد و افزود: تمام تلاشمان را برای جذب اعتبارات آموزشی و فرهنگی در این حوزه انجام خواهیم دادیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به مسائل سال گذشته کشور و هدف‌گیری دشمن بر مبنای رسوخ به ذهن و تفکر نوجوانان و جوانان هم اشاره کرد و افزود: این اتفاقات دلایل بسیاری داشت و در کنار نقش خانواده نشان داد معلمان هم نتوانستن در حوزه تبیین درست کار کنند.

وی عنوان کرد: با وجودی این که دشمنان ایران در همه عرصه‌ها به شکست خودشان اعتراف کردند و با وجودی که در آخرین طرح خودشان هم شکست خوردند دست از تلاش برنداشته و بر تکرار این مسیر مصر هستند و جامعه هدفشان هم دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که ما باید حواسمان جمع باشد که بتوانیم آن‌ها را از چنگال دشمنان نجات دهیم.

در ابتدای این جلسه اکبری مطلق سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت ها، ظرفیت ها، زیرساخت ها و مشکلات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ارائه کرد.

 در پایان جلسه سردار مهدوی از بخش های مختلف دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بازدید کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها