|
کدخبر: 300409

پیش بینی بزرگ برای حراج تهران

هفدهمین دوره از حراج تهران قرار است چهار روز دیگر برگزار شود. در این دوره از حراج ۱۱۰ اثر در معرض فروش گذاشته خواهد شد و نام هنرمندانی از جمله سهراب سپهری، کوروش شیشه‌گران، حسین زنده‌رودی، منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان، عباس کیارستمی و ... در میان آثار به مزایده گذاشته شده، به چشم می‌خورد.

جامعه پیش بینی بزرگ برای حراج تهران

 در میان آثاری که بیشترین برآورد قیمت فروش در حراج تهران را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به دو اثر از سهراب سپهری و آثاری از کوروش شیشه‌گران و حسین زنده‌رودی اشاره کرد. 

با توجه به اینکه برآورد قیمت‌ها برای آثار سهراب سپهری بیش از سایر کارها بوده است، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که آثار این هنرمند در نهایت با قیمت بالاتری هم به فروش برسد. 

در میان برآورد قیمت صورت گرفته اثری بدون عنوان از سهراب سپهری که در حدود دهه ۴۰ با رنگ‌روغن روی بوم کشیده شده است، بیشترین برآورد قیمت را به خود اختصاص داده است. 

این اثر ابعاد ۱۳۰×۸۰ سانتی‌متر دارد و در سال ۱۳۹۷ در نهمین حراج تهران نیز ارایه شده بود. گفته شده که پیشتر این اثر توسط ابراهیم گلستان به صاحب قبلی اهدا شده بود. قیمت این اثر از سهراب سپهری میان ۱۹۰۰۰۰ - ۱۷۰۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

درباره این اثر از سهراب سپهری چنین نوشته‌اند: «نقاشی پیش‌رو به مجموعه مناظر نیمه‌انتزاعی سهراب سپهری تعلق دارد. در این نقاشی‌ها، طبیعت در تأویلی کنایه‌گونه با احساس به هم می‌آمیزد و در تجسمی ساده و صمیمی روح جاری در زندگی را نمایان می‌کند. پرده نقاشی، مانند اشعار سپهری، شفاف، عمیق و موزون است و در معصومیتی کودکانه تلاش می‌کند طبیعت را در فرمی تغزلی بازمعنا کند.»

اثری بدون عنوان از کوروش شیشه‌گران هم از آثار قابل توجه در این حراج است. برای خلق این اثر در سال ۱۳۶۸، هنرمند از رنگ روغن روی بوم استفاده کرده است. 

همچنین گفته شده که اثر حاضر در کتاب «کوروش شیشه‌گران» به کوشش حمید کشمیرشکن، انتشارات ساقی، لندن (۱۳۹۶) به چاپ رسیده است. حدود ۱۷۰۰۰۰ - ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال برای این اثر برآورد شده است. 

سهراب-سپهری

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها