|
کدخبر: 300307

سخنگوی پلیس: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کوتاه ترین زمان

سردار منتظرالمهدی سخنگوی پلیس انتظامی کشور با توجه به شروع ایام محرم و اربعین حسینی گفت:صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرارگرفت.

جامعه سخنگوی پلیس: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کوتاه ترین زمان

 وی افزود: مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند.

سخنگوی پلیس اعلام کرد:با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده فیمابین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس مقرر گردید، گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

ایشان تصریح کرد؛ اعتبار این گذرنامه ها ی زیارتی، مانتد دیگر گذرنامه ها ۵سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه های محرم و صفر است، هر چند که  رایزنی های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد .

سردار منتظرالمهدی بیان کرد؛ هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی  ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است.

این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین ۳تا ۵روز کاری به دست متقاصین درب منزل خواهدرسید؛ فرایند ثبت ودرخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام میشود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است   می توانند با مراجعه به دفاتر اداره  مهاجرت و گذرنامه  در مراکز استان ها( نه دفاتر پلیس +۱۰ )  درسراسر کشور درخواست خودشان راثبت و  ارسال نمایند

وی تاکید کرد : اتباع خارجی مقیم ایران میبایست با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت نمایند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد؛  در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

پلیس ازبهمن ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سالهای گذشته برگه تردد زیارتی گرفته و موفق نشده بودند گذرنامه خود را دریافت کنند، گذرنامه بین المللی صادر  و به درب منزل آنها ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها