|
کدخبر: 299295

تجارت پرسود اما زجرآور

حیواناتی که در بدو تولد با بدترین وضع ممکن از مادر و زیستگاه اصلی خود جدا شده یا حیواناتی که در طبیعت به انواع روش‌ها شکار می‌شوند تا برای فروش به افراد یا باغ وحش‌ها فرستاده شوند؛ این قاچاق حیوانات است.عاملی که می‌تواند موجب انقراض هم باشد، تجارتی سیاه که هیچ حیوانی از آن در امان نیست و در همه دنیا به بدترین وجه ممکن رواج دارد.

جامعه تجارت پرسود اما زجرآور

قاچاق حیوانات در رده‌های بعد از قاچاق سلاح و مواد مخدر یکی از پرسودترین انواع قاچاق در دنیا به شمار می‌رود. کشورهایی که به دلیل شرایط نوع اقلیم، تنوع زیستی بالایی دارند، به مکانی مناسب برای قاچاق انواع گونه‌های جانوری و رخنه سوداگران به ارزشمندترین و کمیاب‌ترین گونه‌های زیستی تبدیل شده‌اند.

قاچاق می‌تواند یک گونه از حیات وحش یک کشور را به طور کامل نابود کند.علاقه انسان امروز این است که یک گونه نایاب یا کمیاب از حیات وحش را در اختیار داشته باشد در کنار  تقاضای زیاد باغ وحش‌ها باعث شده که قاچاق حیوانات به تجارتی پرسود تبدیل شود. تجارت سیاه و کثیف که به خاطر پول به هر نحوی حیوانات را اسیر می‌کنند و در وضعیت به شدت بد آن‌ها را در نقاط مختلف به فروش می‌رسانند.

قاچاق

چرخه‌ای وجود دارد به این صورت که افرادی که در فکر متفاوت بودن هستند را به سمت خرید حیوانات وحشی و راه‌اندازی مجموعه‌های خصوصی سوق می‌دهد، این چرخه را می‌توان اینطور وصف کرد: فرد ابتدا در آتلیه با تاکسیدرمی حیوانات عکس می‌گیرد، بعد می‌رود به باغ وحشی مثل صفادشت و به حیوانات غذا می‌دهد (در حال حاضر این باغ وحش تعطیل است) و در باغ وحشی مثل باراجین توله حیوان وحشی را در آغوش می‌گیرد و با خودش می‌گوید چه خوب است، پول هم دارد و می‌تواند حیوان را بخرد. خریدی که خیلی راحت و در دسترس انجام می‌شود.

 صنعت قاچاق حیوانات مافیای بزرگی دارد که عامل انقراض این حیوانات می‌شود، تجارت شاخ کرگدن باعث انقراض این حیوان شد. نتیجه قاچاق نیز شکنجه و حذف گونه‌‌های مختلف است. قاچاق حیوانات در کل دنیا می‌اُفتد و ایران هم یکی از کشورهای مقصد در قاچاق است، به کشور ما هم این گونه‌های حیات وحش وارد می‌شوند، اما مشکل دیگر این است که حیوانات حیات وحش بومی خودمان را هم قاچاق می‌کنند و می‌فروشند؛ خریدار هم افرادی هستند که می‌خواهند حیوان خانگی غیر از گربه و سگ داشته باشند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها