|
کدخبر: 298860

مهم ترین اهداف رادان در روسیه

ملاقات با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دیدار با فرمانده کل گارد ملی و معاون اول وزیرکشور روسیه از برنامه‌های سفر سردار رادان به روسیه بود.

جامعه مهم ترین اهداف رادان در روسیه

دیدار و مذاکره با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه، ارتشبد ویکتور زولوتوف فرمانده کل گارد ملی روسیه، ژنرال الکساندر گورووی معاون اول وزیرکشور روسیه و بازدید از موزه گارد ملی روسیه از برنامه‌های سفر سردار رادان به مسکو بود.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه بر توسعه و گسترش همکاری‌های امنیتی و انتظامی ۲ کشور و تبادل تجربیات برای مقابله با عوامل ناامن کننده تأکید کرد.

وی همچنین تقویت همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در قالب سازمان‌های شانگهای و بریکس را گامی در مسیر تأمین امنیت جمعی بین کشور‌های دوست ارزیابی کرد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز با تمجید از مواضع قاطع رئیس جمهور اسلامی ایران درخصوص وقایع اخیر روسیه گفت: روابط ۲ کشور در سطح راهبردی ادامه دارد.

پاتروشف به دیدگاه‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: باید برنامه اقدام مشترک توسعه همکاری‌های امنیتی و انتظامی دوجانبه شکل بگیرد.

سردار رادان و نیکلای پاتروشف در این ملاقات، درباره تسریع در آغاز همکاری‌های دوجانبه در حوزه مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهمات، مقابله موثر با جرایم سازمان یافته و تشریک مساعی در زمینه عوامل بی‌ثبات کننده امنیت به توافق رسیدند.

سردار رادان همچنین با ژنرال ویکتور زولوتوف فرمانده گارد ملی روسیه مذاکره و رایزنی کرد.

در پایان این ملاقات که اعضای هیأت‌های۲ کشور هم حضور داشتند سند همکاری‌های انتظامی ۲کشور به امضاء رسید.

براساس این سند، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی گارد ملی روسیه، همکاری‌های دوجانبه در زمینه تبادل تجربه در اجرای قوانین، حفاظت از تأسیسات مهم دولتی، مبارزه با تروریسم و اقدامات ناامن کننده و ارائه اقدامات حمایتی مشترک برای مبارزه با جرم و جنایت را تقویت می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین با حضور در ساختمان مرکزی فرماندهی گارد ملی روسیه، از بخش‌های مختلف موزه گارد ملی روسیه بازدید کرد.

سردار احمدرضا رادان با همراهی اعضای هیأت انتظامی کشورمان، در ساختمان مرکزی وزارت کشور روسیه، با ژنرال الکساندر گرووی، معاون اول وزیر کشور روسیه درباره راه‌های توسعه و تحکیم همکاری‌های پلیس ۲ کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار رادان در پایان سفر ۳ روزه خود گفت: با اطمینان می‌توان گفت که از این به بعد مناسبات ۲ کشور در حوزه امنیتی و انتظامی وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

وی به امضاء سند همکاری‌های انتظامی بین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی کل گارد ملی روسیه اشاره کرد و افزود: براساس این سند، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی گارد ملی روسیه، همکاری‌های دوجانبه در زمینه تبادل تجربه در اجرای قوانین، حفاظت از تأسیسات مهم دولتی، مبارزه با تروریسم و اقدامات ناامن کننده و ارائه اقدامات حمایتی مشترک برای مبارزه با جرم و جنایت را تقویت می‌کنند.

سردار رادان به تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر بین ۲ کشور اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، تجربیات گرانسنگی کسب کرده‌ است که می‌تواند در اختیار روسیه و سایر کشور‌ها قرار دهد.

وی گسترش روزافزون مواد مخدر را تهدیدی برای جهان عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر قرار دارد و این مبارزه‌ای در جهت کمک به همه کشور‌های جهان است.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین در گفت وگو با شبکه خبری روسیه۲۴ که از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در روسیه است گفت: همکاری دوجانبه در حوزه انتظامی و نیز در قالب سازمان‌های شانگهای و بریکس از راه‌های موثر تضمین امنیت و کاستن از جرم و جنایت در کشور‌های عضو است.

مذاکره و رایزنی با رونیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه، «ارتشبد ویکتور زولوتوف» فرمانده کل گارد ملی روسیه و «الکساندر گورووی» معاون اول وزیر کشور روسیه و نیز بازدید از بخش‌های مختلف گارد ملی روسیه، پلیس مسکو، راهنمایی و رانندگی پایتخت و شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری از دیگر برنامه‌های سردار سرتیپ احمدرضا رادان و اعضای هیأت همراهش در این سفر بود؛ ایران و فرماندهی گارد ملی روسیه روز چهارشنبه تفاهم‌نامه همکاری بلندمدت در راستای تقویت همکاری‌های امنیتی و انتظامی امضاء کردند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها