|
کدخبر: 295065

کاهش عوارش ساختمانی در بافت فرسوده

یک فوریت طرح کاهش عوارض ساختمانی در مناطق بافت فرسوده جنوب شهر تهران امروز با حداکثر آرای موافق در شورای اسلامی شهر تصویب شد.

امروز در جریان برگزاری یکصد و چهل و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح کاهش عوارض ساختمانی در مناطق بافت فرسوده جنوب شهر با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی این طرح یک فوریتی گفت: شهر ما به شدت به بازسازی به‌ویژه در مناطق بافت فرسوده نیاز دارد و به نفع شهر است که تخفیفاتی در عوارض برای ترغیب مردم به احیای بافت فرسوده داده شود.

وی با بیان این که در دوره‌ جدید شورا تا امروز فرصتی پیش نیامده‌ بود که برای بافت فرسوده مصوبه‌ای وضع کنیم، اظهار داشت: با تصویب این طرح، عوارض ساختمانی بافت فرسوده جنوب خیابان انقلاب و آزادی از ۵۰ درصد به صفر خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قیمت زمین‌های بافت فرسوده در شمال شهر گران است و مشکلی بابت احیای آن وجود ندارد، اما در مناطق جنوب شهر لازم است تخفیفاتی بدهیم که مردم نسبت به احیای این بافت‌ها ترغیب شوند.

گفتنی است، پس از ارائه توضیحات لازم توسط چمران، در نهایت با حداکثر آرای موافق اعضای شورای شهر، یک فوریت طرح کاهش عوارض ساختمانی در مناطق بافت فرسوده جنوب شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها